Fleskepølsa Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Er utdannet lærer og har jobba et par år som det. Funnet ut at jeg blir ultra-stresset av det, så etter permen har jeg lyst til å se meg om etter noe annet. Noen forslag til hva, der jeg kanskje også får bruk for utdannelsen (- men ikke nødvendigvis)? Mange svar hadde vært supert!
Odine! Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 Bibliotekar - da kan du holde bokprat for dem, og sende dem tilbake til skolen etterpå. Elevene oppfører seg i de aller fleste tilfeller bra. OBS! Det er ikke så fredelig å være bibliotekar som mange tror... Forlagsarbeider - du vet hva en lærer ønsker seg i lærebøker. Finnes eget studium for folk som vil jobbe i forlagsbransjen, men tviler på at alle som jobber der har den utdannelsen. Få deg jobb i kommuneadministrasjonen - mange ulike utdannelser der. "noe innen IKT" - Bli dataslusk og få makta over de som trenger at datasystemet fungerer Webdesigner. Lykke til!
Nickeguri Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 Veileder i et attføringsbedrift. Se for eksempel www.attforingsbedriftene.no, for å se hva de jobber med. Der kan du for eksempel følge opp folk som skal prøve restarbeidsevnen sin, evt holder kurs om motivasjon, kommunikasjon etc. Det er flere pedagoger som har jobb i slike bedrifter. Saksbehandler, for eksempel NAV. Undervise i norsk for fremmedspråklige på kveldstid etc.
kulepenn Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 Jobb innen forsikringsbransjen. Jeg jobbet som vikar etter lærerutdannelsen fordi det var vanskelig å få jobb som lærer fast. Fant ut under utdannelsen at jeg ikke helt passet som lærerinne for en klasse på 30 stk med skrikende elever og påståelsesfulle foreldre. Jeg har fortsatt i dette sporet og trives godt på et kontor. Jeg sitter mye på telefonen, med masse papirarbeid. Passer meg bedre. Tror deg så gjerne at lærere blir fort utbrent/utslitt. Forsikring trenger du ingen ekstra utdanning, fordi bransjen kurser deg så gjerne. Jeg kommer nok ikke til å jobbe som lærer. Det er masse ledige jobber nå, det er bare til å søke.
Fleskepølsa Skrevet 11. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2007 Takk for mange fine ideer! Det er notert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå