Gå til innhold

Takst på hus!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva det koster å få en skriftlig takst på hus fra statsautoritert megler (eller hva det heter)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriftlig? Skal ha det til refinansiering av lån/bytting av bank.

Skrevet

Notar holder ikke takst, de har så vidt jeg vet ikke autoriasjon som takstmenn. For å få en skikkelig takst, må man ta kontakt med en autorisert takstmann.

Skrevet

vi skal og søke om refinansiering...siden vi har en bolig i storbergen får vi takts fra dem... helt gratis

Skrevet

Meglerfirmaer gjør en VERDIVURDERING. For å få TAKST må du til en takstmann....usikker på hva det koster men blir vel et par tusen...

Skrevet

Vi fikk takst på en tomt av en takstmann i fjor. Det kostet 1000kroner. Vet ikke om det koster det samme med hus. Vil vel egentlig tro at det kanskje er dyrere med tanke på at det er mer å gå gjennom, men som sagt så vet jeg ikke.

Vi brukte takstmann gjennom banken.

Skrevet

For refinansiering er det nok med verdivurdering fra megler.Ring gjør det også gratis,får mail med vurderingen på.

Takstmann for takst tar litt over 3000kr.

Skrevet

Hva?

Er det nok med en verdivurdering fra megler for å få refinansiering? Forskjellige meglere gir jo vidt forskjellige vurderinger, og da synes jeg jommen meg bankene tar en sjanse hvis de godtar en verdivurdering som grunnlag......

Skrevet

Ja verdivurdering holder til refinansiering.Sambo er nemlig megler så dette vet jeg!Mange som benytter seg av det!

Skrevet

Verdivurdering holder til refinansiering.. Men de trekker da av 10% av antatt salgssum... Hvis du tar en takst bruker banken den summen som er antatt og trekker ikke fra noe.. Vi taksterte huset for et par mnd siden.. Vi ga 2000.- =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...