Gå til innhold

lei av grøt


nutri

Anbefalte innlegg

Virker som junior her er lei av grøt. Det er et strev uten like å få i ham nå for tiden. Han har fått grøt til lunsj og kvelds, også middag utenom. De skal jo helst ha grøt som passer til alderen, med tanke på jern og mineraler osv de trenger, men hva med å gi ham middagsglass til middag og kvelds. Får ikke i seg for lite jern da vel? Eller bør jeg heller prøve 4mnd grøten, mais f.eks. Synes det er dårlig grøtutvalg til 6mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snuppa mi spiste risgrøt i tilvenningsporsjoner i 3 uker, så var det stopp.. Hun har spist litt maisgrøt, men brekker seg og vil ikke ha.. Jeg har gitt henne Hipp middag med ris, kylling og grønnsaker, og det går ned på høykant.. med et etterfølgende mmmmmmmmmm fra snuppa! Da er det gøy å gi mat!! Har også gitt den med potet, skinke og mais med samme resultat! Prøver forsiktig med litt brød med smør, samme smattingen og godlyder der!! Så har jeg kjøpt hirsegrøt på helsekost! Lager det med en ts maltekstrakt, litt smør og litt fruktmos, og det virker som hun liker det også!! Hirsegrøt er den som har mest jern i seg!! Prøv det! Spiser litt selv også siden jeg sliter med blodprosenten! Man kan jo tenke seg selv dersom vi skulle spise det samme i ukesvis, vi hadde nok blitt lei vi også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oliver får brød til lunch og grøt til kvelds. Har akkurat begynt med middag. Han spiser ca en halv skive brød med skinkeost eller prim. Leverpostei likte han ikke. Tok litt tid å tilvenne (halvannen uke), men nå går det kjempefint og han gaper og tygger med sine to tenner nede :) (Litago prim er også tilsatt jern.....)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo både hvetegrøt, hvetegrøt med frukt, havregrøt og havregrøt med frukt. I tillegg kan du tilsette fruktmost i naturellgrøtene for å smakssette de etter eget ønske. Litt variasjon vil kanskje gjøre det mer spennende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilsett litt frukt i grøten det gjør susen. Most banan, revet eple/pære o.l Eller du kan bruke ferdig fruktmos. Da blir det jo variasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...