Buick Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Prøvde å skrive dette nettopp men det så ikke ut som om det kom med på oversikten, så da prøver vi igjen. Er i mitt tredje svangerskap og har for første gang opplevd kvalme og en utrolig svimmelhet. Fikk konstatert på doktorkontroll at blotrykket var 100/50 så det forklarer sikkert svimmelheten. Hadde det mest i første trimester, men får det viss jeg står for lenge. Noen som har gode råd for å unngå denne svimmelheten? Buick
sol og varme Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 Heisann...lavt bl.trykk er skikkelig kjipe greier... jeg hadde også det i begynnelsen, venter også 3 barnet... Jeg fikk et tips fra legen og legesekretærene - spis chips som er salt og drikk farris - begge får visstnok opp bl.trykket på en naturlig måte..... du vet -de som har høyt blodtrykk skal jo holde seg borteifra salt mat o.l. Lykke til Ta vare på deg selv...
Heidi30 Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 jepp mitt er på vei ned var på 100/80.....men nå tror jeg det er lavere for er så svimmel hele tiden og kvalm. Helt rar i hodet.....ER slitsomt. Venter tvillinger jeg så da blir det tre her også fikks jokk......har en på 3 år fra før.
Erisa* Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 Jeg har også lavt blodtrykk, om ikke så ille som du; 105/75. Godt råd er vel rett å seltt å passe på å drikke nok, og hvis du blir svimmel, så legg deg ned med beina høyt en stund. Ikke noe kjekt, spesielt ikke når man er på jobb og sånn..
twiga Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 Har 94/58 og kjenner også godt svimmelheten. Fekk rådet om å ta det veldig rolig når eg reiste meg opp, men ellers var det ikkje mykje legen sa om dette. Blodprosenten var også låg når jordmor målte (ca 10 trur eg ho sa) - så sa at eg kanskje skulle ta litt jerntilskot - men dette var noko dei gjerne ville unngå... ville vente og sjå til neste kontroll om det hadde endra seg på eiga hand.... Har vore veldig trøtt til nå, men har hjulpe litt siste dagane....Men har nesten ikkje hatt kvalme..
Buick Skrevet 12. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. august 2007 Takk til alle som har svart:) Om ikkje råda var nye så var det greit å møte andre i same situasjon. Mine råd tilbake til dokke andre er å ete ofte og lite og slapp av så snart ein kan visst ein kjenner seg uvel. Salt mat, mykje drikke og lakris er visst noko av kluet her. Sjølv et eg snop berre laurdagane, så det blir ikkje så mykje potetgull her i gården. Mat kvar 2.-3. time kan i allefall anbefalast og det treng ikkje å vere så mykje. Mykje lettare å vere sunn med litt frukt mellom dei andre måltida merkar eg, for vanlegvis et eg sjeldan og mykje slik at fruktmåltida nesten uteblir. Sorry! Fekk litt hetta av å skrive bokmål, så her kom nynorsken igjen gitt;) Buick
superk Skrevet 12. august 2007 #7 Skrevet 12. august 2007 I uke 7 var blodtrykket mitt 90/60. litt rart, for jeg har målt blodtrykket mange ganger og det har vært perfekt. jeg er ikke svimmel og kvalm, men er en del sliten og må sove mye. skal måle igjen hos jordmor i morgen. da er jeg 14+6.
Fru Solberg Skrevet 13. august 2007 #8 Skrevet 13. august 2007 Hei. Sliter med lavt blodtrykk jeg også, men er ikke så ille som forrige gang. Nå har jeg 88 over 48. Ikke mye å skryte av egentlig... Håper det gir seg litt snart, men det tviler jeg egntlig på
Lotte-Lise Skrevet 13. august 2007 #9 Skrevet 13. august 2007 Hei! Jeg har vært plaget med kvalme siden uke 11, er nå i uke 23. Utrolig frustrerende siden det ikke er "normalt". Har brukt mye tid på å finne ut av hva som er galt... Hadde første kontroll hos jordmor forrige uke, og ho sa at det kan være litt lavt blodtrykk som gjør at magen ikke får jobbet ordentlig. Har noen av dere andre med lavt blodtrykk problemer med kvalme også?
ruffen Skrevet 13. august 2007 #10 Skrevet 13. august 2007 Har også hatt veldig lavt blodtrykk og fikk råd fra legen om å drikke cola og kaffe. Sjelden at en lege anbefaler cola. ) Nå ble jeg kvalm av begge deler, men sender ihvertfall tipset videre. Fet og salt mat kan visst også hjelpe. Jeg ahdde veldig lyst på hamburger og pommes frites en periode. Kanskje noe i det der om at man har lyst på det man har behov for...hehe.. Fikk også et tips om at bananer er bra å spise, og farris. Men ikke så mye å gjøre. Jeg ble svimmel bare av å snu hodet, men det går over etter hvert. Nå er jeg i uke 24 og blodtrykket er på veg opp.
twoboys & a girl Skrevet 13. august 2007 #11 Skrevet 13. august 2007 Har lavt blodtrykk til vanlig, å når jeg er gravid er det mye verre. Spis regelmessig og sett deg ofte ned. Ikke så mye annet å gjøre desverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå