Gå til innhold

Når legge bebien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en bebi på vel en uke, skal man da ha faste leggetider for henne? Når bebier sover, skal man vekke dem da hvis de sover for lenge ?(mer enn tre timer på dagtid)

Min sov fra femtida en ettermiddag til ti om kvelden, ble vanskelig å legge om natta, var overvåken...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja.. når minien var så liten, så gikk vi og la oss samtidig... hadde han i vognen frem til vi la oss, så la vi oss. han nektet sengen de første ukene... nå er han 3 mnd, og legger seg faktisk ved 7 halv 8 tiden om kvelden, i sengen sin. dette har han styr helt selv :)

Skrevet

Paa sykehuset og i boeker staar det som regel at man maa vente en stund med aa innfoere rutiner, kan ikke styre saa smaa babyer, de sover fordi de trenger det der og da. Rutiner faar nesten komme etterhvert, men husker ikke om en kan starte ved 6 uker eller om det heller var 3 mnd..

Skrevet

Jeg ville prøvd å se når babyen var trøtt om kvelden, og så se om dette tidspunktet kan være ok for legging. Altså, å legge den i sengen sin i stedet for vugge/vogn osv.

Vi oppdaget at mini var stuptrøtt hver kveld i 18-19 tiden, så vi begynte å legge ham da. Han trenger mat om natten selvfølgelig, men det funker bra siden vi nå har god tid til å legge storesøster + voksentid om kvelden.

Og etterhvert kommer jo dette tidspunktet til å være bra for legging uansett.

Men dette med leggerutiner er vel noe som varierer hele tiden, siden de går gjennom utviklings faser, tenner, forkjølelse osv.

Observer hva babyen din vil! Det er mitt råd. Jeg ville ikke bare bestet meg for et tidspunkt og så presset babyen inn i denne rutinen. Det er den altfor liten til.

Så lenge babyen din spiser nok og legger på seg, trenger du ikke vekke etter 3 timer. Bare bra at de sover når de er så små.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...