Buick Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 I første trimester var jeg fryktelig mye svimmel og kvalm noe jeg ikke har opplevd i mine to tidligere svangerskap. Fikk vite på første kontroll at blodtrykket var 100/50, så da fikk jeg jo forklaringen på hvorfor jeg nesten har svimt av til tider. I dag fikk jeg det igjen når jeg hadde stått en kort stund. Måtte bare sette meg. Hadde vel kansje spist for lite eller det var for lenge siden sist. Noen som har gode råd? Buick
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 Jeg er i uke 21. Sist jeg var på kontroll hadde jeg 90/ 50. Legen sa at det var fint og lavt. Han mente ikke at det var unaturlig lavt.. Jeg har jo ganger hvor jeg blir veldig svimmel og må holde meg i veggen til det går over, men da er det ofte fordi jeg har reist meg for fort eller noe slikt.. Kvalm var jeg også, men har ikke tenkt noe på det.. Men det kan jo være fra person til person. Jeg har sykdommen Hypoterose og mulig det er vanlig at vi ligger litt lavere enn andre.hehe. Normalt ligger jeg på 100/ 60.. Mener legen du ligger for lavt må en jo få blodtrykk økende medisiner.Jeg vet ikke om noe en kan gjøre for å få opp blodtrykket,.hehe.men så er jo jeg heller ikke så inn på dette heller:) Lykke til
Amanda- Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 jeg er 27+5 mitt BT ligger på 100/60. normalt ligger det på 120/80... kjenner igjen svimmelheten ja... det er normalt ,, men irriterenes...
sol og varme Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 hmm, skrev nettopp på det andre innlegget - men hvis ingen får det med seg vil jeg bare si igjen: - salt chips og farris = får opp blodtrykket - tips jeg fikk fra legen og legesekretærene... Det funka for meg
twoboys & a girl Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 Sliter med det til vanlig, å ti ganger verre i graviditetene. Eneste rådet er å spise regelmessig, sette seg ned når jeg føler behov for det. Veldig ubehagelig, takler ikke å sitte i solen heller.
JANUAR GLEDE Skrevet 11. august 2007 #6 Skrevet 11. august 2007 Jeg er veldig plaget med det nå fortiden. Var på legevakten to ganger pga. Jeg ligget på 86/61, litt over og litt under i ti dager, er svimmel og uvel. Det verste er om morgnigen rett etter frokost. Har fått råd om å drikke mye og spise små måltider. Ilikhet med deg har jeg aldri opplevd dette før. Prøv å slappe av og drikk rikelig. Jeg har også fikk vite at jeg hadde noe lavt blod prosent og dette er vel dårlig kombinasjon til det? Legen mente vi som hadde lavt blodtrykk levde lengst hvis ikke det var noe annet helse risiko i bildet:) dette kan vi jo trøste oss med he he God bedring!
Gjest Skrevet 11. august 2007 #7 Skrevet 11. august 2007 Jeg har et normaltrykk som ligger på 90/50, og det eneste som funker hvis jeg får et blodtrykksfall er å spise salt. Det er det rådet jeg har fått av legen min også. En under en kvart teskje med salt holder. Lavt blodtrykk er slitsomt til tider, men det er ikke farlig!
Lorri Skrevet 11. august 2007 #8 Skrevet 11. august 2007 Hei Det er ikke godt å ha lav blodtrykk, jeg kaster hyppig opp og er sliten, har blitt bedre nå som jeg har tatt det med ro.Og jeg ligger mye lavere en deg. det laveste jeg lå var på 80/55, nå føler jeg at jeg har det normalt. 90/60 hehe... men eneste som hjelper er lakris og mye veske og ikke minst og ta det med ro. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå