Gå til innhold

Noen som har en sovebaby som meg???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår kjære sønn vil bare sove han, og hadde han fått lov til å bestemme selv, så hadde han sovet døgnet rundt. Vi må ALLTID vekke han før mat. Da må vi ta han med opp på badet og skifte bleie på han, og først da våkner han fra komatilstanden sin. Dette må vi gjøre hver eneste gang for å få han til å våkne..

Lurer på om det er vanlig dette jeg? Jeg leser om alle de andres babyer. De våkner av seg selv når de er sultne osv. Det gjør ikke Jesper.Han har ikke våknet av seg selv en eneste gang... :(

Han får mat hver 3-4. time, også på natten. (han er bare ti dager).

Han er litt av og på den puppen. Av og til kan han suge i over en time og være lys våken ( suger ikke en time i strekk nei, men han blir ikke fornøyd før da), og av og til så sovner han når han suger også, og da etter bare ti minutter.. Og da har vi ikke sjanse til å vekke han. Ikke lett å bli kjent med denne karen da, som bare skal sove.

Blir bekymret jeg, så håper på noen trøstende ord om at dette er vanlig??

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine to minste var slik . Jeg gråt nesten pga brystspreng. Vekte dem til måltidene. Etter noen uker ble de mer våkne, men de var noen rolige babyer hele tiden. så nyt det , og kos deg med lille Jesper.

gratulerer forresten! Husker ikke om jeg har skrevet det før. Vi var i samme terminklubb, men jeg mistet i MA i uke 18. Håper å få en ny spire snart.

Skrevet

Hei hei!

Eldstejenten min sov seg gjennom nesten hele første året sitt. Hun var aldri våken på helsestasjonen de første fire månedene! :-)

Utrolig koselig at det går så bra med dere!

Skrevet

Takk for svar :)

Skrevet

Heldiggrisen! Min datter sov hele dagen og var våken hele natten når hun var 10 dager. Lang mer slitsomt kan jeg love deg!!

Kos deg, du! Søvnmønsteret endrer seg nok gradvis etterhvert.

Skrevet

Min første sov også kjempemye de to-tre første månedene, men hun våknet av seg selv når hun var sulten. Etterhvert fikk hun mer rutine på våkentid/sovetid, men sov alltid godt hele natten. Ville ikke vekket babyen om natta for å gi mat, hvis ikke det er spesielle grunner for å gjøre det. Vær glad du har en fornøyd baby som ikke gråter mye. du er heldig!

Skrevet

Dette høres akkurat ut som hverdagen til et vennepar av meg :o)

Helsepersonell har sagt at det kun er for en kort periode, så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for dette.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Hvordan er det med vekta hans? Er en del babyer som sover masse uten at det er noe galt, men det er også babyer som sover mye fordi de ikke får i seg nok mat.

Skrevet

Tenker det samme som Riga. Jeg hadde sovebaby, og det viste seg at han ikke fikk nok mat. Helsesøster ba meg om å sjekke med brystpumpe om hvor mye melk jeg hadde. Da var det bare 30 ml i hver pupp, og det var veldig lite.

Du kan sjekke med en brystpumpe hvor mye melk du har. Har du masse, så kan du slappe av. Har du lite, så er tipset å pumpe deg med bare en pupp en time etter at gutten har spist. Annen hver gang på hver pupp i fire-fem dager hver gang etter at gutten har spist. Da kommer melka. Du kan gi denne "ekstramelken" til kveldsmåltidet med skje...

Håper du ikke har lite melk! Du kan også stikke innom helsestasjonen for veining evt. ringe først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...