Gå til innhold

Er jeg en hysterisk mamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 7 uker, og søstra mi på snart 12 spurte om hun kunne trille. Det sa jeg var greit, men spurte hvor hun skulle, at hun ikke måtte bli så lenge og at hun må være forsiktig. (Hun har aldri passet småbarn før) Mamman min ble nesten sur når jeg sa det til søstra mi. Men hun er jo bare 7 uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, nei. Jeg ser ikke på meg selv som hysterisk, men hadde nok ikke latt en på 12 uten babyerfaring fått trille tur alene med småen..;)

Skrevet

Følsene mine sa vel nei, men vanskelig når mamma og nye kjæresten hennes svarer for meg og sier at det må hun få lov til. Den erfaringa skal jeg ta med når jeg blir bestemor selv, å ikke bry meg om ting som ikke angår meg.

Skrevet

Nei, du er ikke hysterisk. Jeg har tre barn og har aldri synes noe om å la barn passe babyene mine uansett alder !

Og jeg har flere ganger opplevd att spesielt ene tanten(!) til min mann, som attpåtill er barnløs, sier med største selfølgelighet att kusinene til ungene mine må jo få passe babyen. Og hun sier det ikke til meg, nei, hun sier det til barna som evt skal passe babyen...Liksom snakker for meg! Og jeg synes et er vanskelig å såre de små jentene som har lyst å trille med å si nei, men frem til nå har jeg i allefall klart å få sagt på en fin måte att det ikke passer....Farmoren er veldig flink til å si de samme tingene. De setter meg i en veldig vanskelig situasjon.

Skrevet

Jeg hadde ikke sendt ut ungen min på 7uker med en uerfaren 12åring.

Skjønner godt hvorfor du gjorde det, men tror du må ta det nå, før det utvikler seg.

"Nei, babyen har det fint her hjemme"

Skrevet

Og en ting til: Din baby,-du bestemmer. Så enkelt er det! Nå bare fnyser jeg på nesen når noen forsøker å blande seg eller bestemme. Du kjenner babyen din best og vet hva somer best for henne og deg. Faktisk er det ikke sikkert det er så inmari bra for en spedbarnsmor å sitte hjemme og bekymre seg heller...

Skrevet

Synes IKKE du er hysterisk, jeg ville ikke under noen omstendighet ha sendt ut mi tulle som er 2, 5 mnd med en 12-åring som ikke har erfaring. Det hender jo at hun gulper og begynner og hoste, hadde ikke stolt på at en uerfaren 12-åring hadde visst hva hun skulle gjøre dersom babyen fikk gulp i vranga, det har nemlig hendt et par ganger. Du bestemmer, si nei neste gang, finn gjerne på en unnskyldning dersom du synes du må.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...