Gå til innhold

3 uker gammel - og naa nekter hun aa sove...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stakkars lille jenta mi har ikke sovet siden 07 i dag morres. Har brukt mesteparten av dagen til aa proeve aa faa henne til aa sove - men hun stritter imot. Sovner kanskje noen minutter ved puppen eller i senga for saa aa vaakne rett etter. Stakkars lille jenta trenger jo soevn. Men i det siste har hun virkelig begynnt aa kjempe imot soevnen. Uff, jeg blir saa frustrert. Og jeg som skal ha min foerste hjemme alene kveld med tulla...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter du har amma kan du kanskje prøve å bare la henne ligge litt lenger ved puppen, og så legge henne etterpå. Hjelper for oss. Lykke til ihvertfall :-)

Skrevet

Sliter med å få gutten vår til å sove på dagtid av og til vi også.. Han har endel mageknip da, lurer på om det er kollik, så vi sliter endel pga det. Men selv når vi vet at han har både rapa og bæsja så vil han ikke sove... vi må ofte rugge ham i søvn i armene våre vi, gyngestolen er fin =) Da kan vi som regel legge ham forsiktig ned i senga etterhvert - noen ganger sover han en halvtime, noen ganger tre timer. I dag har vår også vært våken fra kl ni til nå. SLITSÒMT ja..

Skrevet

Noen barn trenger litt hjelp for å finne søvnen i starten. Min er faring er at det er viktig å gjøre dette før de blir overtrette. I starten er det for de fleste barn tilstrekkelig å være våken 1,5 til 2 timer av gangen. Du kan evt. forsøke å bysse henne i søvn når hun har vært våken omtrent så lenge. Og selv om hun ikke virker det minste trett. Evt. gå en tur i vognen eller kjør en biltur. Og nok mat er selvfølgelig viktg.

Lykke til!

Skrevet

Mange fine forslag her, men tror jeg har proevd de fleste allerede. Det virker som regel aa la henne ligge ved puppen inntil hun gaar inn i den dype soevnen. Men i gaar var virkelig unntaket, og ingenting hjalp! Men det skal sies at jeg hadde spist burritos dagen foer, og kylling-krydderet kan ha vaert litt i sterkeste laget for hennes lille mage. Saa naa blir det bare "kjedelig" mat fremover.

Har ogsaa proevd aa gaa tur, men da blir hun enda verre og stri-graater. Stakkars liten... Bil har vi dessverre ikke ennaa, men skal bli artig aa proeve naar vi kommer saa langt.

Mat faar hun i hvert fall nok av - hun skulle gjerne ligget ved puppen 24 timer i doegnet tror jeg. Koser seg masse med hvert maaltid, og legger godt paa seg.

I dag har vaert en mye bedre dag, saa regner med at det bare er en blanding av daarlig mage og oeke-doegn som holder tulla mi vaaken.

Takker for innlegg og forslag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...