Gå til innhold

"feil i blodbildet" hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Var til kontroll igår og alt ser ut til og være normalt.

Venter svar på blodprøver men får de først neste mandag.....

Legen sa det var en avvikelse i mitt blodbilde???? Og at jeg hadde + i urin.

Hva kan det bety tro? Han sa det kunne skyldes en infeksjon i kroppen.

Skal tilleges at jeg går til kontroller i utlandet.

Ser nå såååå mye frem og komme til Norge, norske leger og jordmor der:-) Ca 6 uker igjen så skal jeg til Norge:-)

Er i utlandet pga jobben.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

I mine tidlegare svangerskap hadde eg fleire gongar opp til +2 på urinprøvene, men det var sjeldan noko gale når dei fekk meir nøyaktige testar på det. Men når der kjem +, så brukar dei i allefall å sende dei vidare til grundigare laboratorieprøve for å sjekke om du har ein infeksjon. Som regel ikkje noko å uroe seg over. Kva dei meinte med blodbildet kan eg ikkje uttale meg om. Kan det ha med rhesius type blod å gjere kansje? Dersom både du og barnefaren har den typa, så kan der vere komplikasjonar, men eg hugsar ikkje kva slags.

Uansett går det sikkert heilt fint dersom alt anna var normalt. Velkommen tilbake til Norge:)

Buick

Skrevet

Jeg fikk + i urin når jeg hadde hatt soppinfeksjon, da sa jordmor at + var liksom en indikasjon på 'forurensing' i urinen som f.eks utflod el.l. Mitt + forsvant etter noen uker :)

Det med blodbildet vet jeg ingenting om..

Skrevet

+ på hva i urinen?

Skrevet

Du kan ha + på protein, sukker, hvite blodlegemer, nitritt og blod med de vanligste stixene. Dersom du har + på sukker, kan du ha svangerskaps-diabetes, har du pluss på protein kan det sammen med andre symptomer være tegn på svangeskapsforgiftning, eller det kan være forurensing. Er det kun en +, er det sannsynlig. + på nitritt, hvite blodceller og blod kan tyde på blærebetennelse. Men igjen, med kun 1 + er det nok ikke noe å stresse med. :) Det med blodbildet ditt kan for eksemper være en noe forhøyet CRP? Det tyder ofte på en infeksjon. :) Men dersom legen mener det er et problem, vil du jo få behandling. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...