Gå til innhold

Hva hjelper mot kvalme???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg henger meg selv snart, orker ikke mer:o((

Råd taes imot med stor takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at ingefær tabletter skal hjelpe eller biter av ingefær som svelges hele... men vet ikke om det funker.

Reisesyketabletter?

Skrevet

Stikk fingereni halsen og la det stå til...mest effektivt..

Skrevet

Nei, ikke gravid... Ble kvalm etter en operasjon på onsdag, blir sprø snart!! Kanskje jeg ikke tålte narkosen eller noe?:o(

Mannen skal handle på vei hjem, og jeg MÅ ha noe som hjelper, for jeg klikker i vinkel snart, hehe..

Ingefær ja, det skal jeg prøve!! Tusen takk.

Skrevet

Det kommer av seg sjøl gitt:o( Ikke deilig når det røsker i stinga heller, huff:o(

Hilsen sytemalla

Skrevet

Det finnes kvalmestillende medisiner å få, men da må du ha resept...

Skrevet

Rå gulrøtter:-) Eneste som hjelper meg mot kvalme faktisk. Få mannen til å skrelle mange, skjære de i to og sette de i isvann i kjøleskapet, så har du de tilgjengelig:-)

God bedring!

Skrevet

Fikk ikke opp siden pila.. Men, skal be han høre med de på apoteket.

Fikk afipran på resept, men de hjelper ikke, blir bare døsig av de...

Gulrøtter skal også prøves..

Tusen hjertelig for svar.

God klem

Skrevet

Du må sette sammen de to bitene av linken uten at det blir mellomrom.

Det er en webside om kvalme og oppkast etter operasjon. Forholdsvis opplysende. Anyway, hovedkonklusjonen er at dette er vanlig, kan være plagsomt, går over av seg selv - kvalmestillende som kan fungere finnes og du skal være oppmerksom på ikke å bli dehydrert.

Skrevet

Du kan ta reisesyketabletter, men hvis du blir søvnig er vel ikke det noe kjekt.

Grønne druer hjalp meg under graviditeten, samme med salte kjeks.

Ellers kan jeg anbefale akupressurarmbånd; seabands. De koster ca 200, men er vel helst aktuelt ved vedvarende/tilbakevendende kvalme.

Skrevet

Takk for svar.

Leste det nå pila, ble så lettet nå, satse på at det går over etterhvert.. Har letnet litt allerede idag så...

Druer og gulrøtter er herved bestillt!!

Tusen takk dere uunværelige damer:o)

Skrevet

Sånne armbånd som ble nevnt over her hjelper fint.

Og ingefær øl. =)

Skrevet

Ingefær er veldig effektivt mot kvalme, enten fersk eller tabeltter.

Skrevet

jeg drakk nyco..det hjalp meg masse, når jeg gikk gravid...

Skrevet

Ysj, tåler heller ikke narkose så godt og spyr og spyr etterpå.. men det finnes kvalmestillende tabletter, men man blir gjerne litt sløv av de.

Ring legen..

Skrevet

Usj ja, fikk afipran se, men blir jo så sløv av de..

Formen er bedret seg utover dagen, så jeg håååper det kommer seg nå altså!!!

Men, har lageret klart itilfelle det kommer igjen!!

*verstejegveteråværekvalm*

Skrevet

Har du fått deg nye pupper??? vil du fortelle hvordan det var eller snuppa? jeg vil også ha *snufse*

Er noen helt simple reisesyketabletter på apoteket, jeg husker ikke hva de heter men esken er helt blå. Dette var de eneste tablettene som funket på pappa under cellegiften, enda han prøvde maaaaaange forskjellige merker.

Skrevet

Hahahahaha:o)) Du er så søt!!!!

Jo, hadde det ikke vært for den kvalmen hadde det vært gull og grønne skoger:o) Men, det ser veldig bra ut ihvertfall!! Ikke så store, men det er noe der ihvertfall, hihi:o)) Har ikke hatt vondt, bare kvaaaaalm av narkosen, eeenda!! Letnet litt i dag da!!

Takk for råd vennen... Om kvalmen returnerer skal alt dette prøves ut ihvertfall!!!

Skrevet

Hmm, svaret mitt forsvant :) prøver igjen da..

Hehe, jeg må jo spørre :) er skikkelig gira på å få det gjort selv.. Sitter jo her som 20 åring med to lefser til pupper, IKKE GØY! men jeg tørr ikke ta det før jeg er ferdig med unger siden puppene ble så gigantiske sist. Så bra du ikke har hatt noen smerter da, og at du er fornøyd med resultatet :) Men skjønner at kvalmen ødelegger ja, man blir liksom så lammet av å gå rundt å være kvalm *blæh*

Skrevet

Ja, mine forandrer seg ikke dem da, for det var virkelig ingenting å forandre:o( Så dette er noe jeg har ønsket leeenge, og er veldig glad jeg har gjort det!! Føles befriende!! Må jo titte heeeele tiden!

Eneste er at en ikke skal bære på en uke da, må ha husmorferie i en uke, så gullet er i bhg på dagen, mens jeg har ferie, og er på hytten hos pappa og de nå da så... Men, det får jeg ta igjen, bare den samvittigheten:o))

Skrevet

Ja da er du jo heldig :) mine vokste fra en litt stor c-cup til en *hold deg fast* STOR E-CUP(!!!!) jeg så jo ikke ut vettu, var fortsatt like liten ellers, men med de gigantiske puppene. Så ut som Dolly Parton ;) Ser for meg hvordan resultatet kunne ha blitt MED silikon da ja.. Gleder meg skikkelig til jeg kan gjøre det selv, gjør så myemed selvtilliten.¨

Nei guri, du skal da ikek ha dårlig samvittighet :) kooos deg du, også ser du gutten din igjen snart. Han har det sikkert helt fint Tonje. Noen som fortjener å ta det med ro så er det deg. Har sendt tuppa på hytta alene med mamma nå jeg, fordi jeg ikke orker å dra dit selv akkurat nå, føler jo at jeg burde kunne ta meg sammen for hennes del men neida hehe får ikke til. (var der pappa var når han plutselig ble dødssyk i fjor på denne tiden)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...