Gå til innhold

Når fortalte du folk at du var gravid..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 7 uker på vei i morgen, venter nr 2.. Har ei på snart 20 mnd fra før. Har ikke så lyst å fortelle det enda, men er i ganske dårlig form og det er slitsomt å gå rundt å late som ingenting.. og å finne på unnskyldninger når venner vil finne på ting..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sagt det til foreldrene mine, søstra mi og venner allerede nå, men sier ikke noe på jobben ennå da, sambo har ansvar for å si det til sin familie

Skrevet

Må da være flere som kan svare på dette spørsmålet?:)

Skrevet

Sa det til nærmeste familie og venner nesten med en gang, siden jeg var MYE dårlig første trimester. Ellers bare glapp det ut nå og da;)

Skrevet

tror jeg fortalte de nærmeste det ganske tidlig, siden jeg også var mye kvalm, og det ble vanskeli å bortforklare det i lengden! nærmeste kollega, sjef og et par i klassen min jeg hadde prosjekt med, fikk vite det før mamman min!

resten fikk vell vite det i slutten av første trimester!

Skrevet

jeg ventet til det var gått 12 uker da er det minimal sjangse for å miste:)

Skrevet

Fortell det når du selv synes det er best du!vi fortalte foreldrene våre det med en gang testen var positiv+ at jeg syntes det var greit og informere arbeidsgiveren min ganske tidlig i og med jeg jobber i en liten familiebarnehage, slik at hun kunne være forberedt på at hun kanskje måtte inn med vikar!Heldigvis har formen vært fin slik at jeg har kunnet jobbe!

Skrevet

sa det til venner og familie den dagen jeg testet positiv. var 7 uker på vei. Er litt treig med å skjønne at jeg var gravid;), med første man fikk de rundt oss greie på det omtrent på samme tid som nå.

Skrevet

sa det til mine foreldre samme dag som jeg testet positivt, men ventet til 3 måneder var unnagjort før jeg sa det til andre! kjedelig viss det går galt å alle spør hvordan det går med graviditeten!

Skrevet

Jeg var kjempekvalm i mine 2 første svangerskap. Var en del sykemeldt, men fortalte ikke til andre enn de aller nærmeste før uke 11-12 at jeg var gravid. Syntes det var kjempeslitsomt å gå å skjule kvalmen og late som ingenting, så denne gangen fortalte jeg det på jobb allerede i uke 6 da kvalmen satte inn. Det var en lettelse å bare si det, alle var så forståelsesfulle, og man slipper å ha dårlig samvittighet eller føle seg uglesett når man må ta seg en liten pause eller spise noe pga. kvalmen. Og slipper alle de irriterende kommentarene om at de hadde mistanke, eller hadde skjønt det allerede når man endelig slipper bomben etter 12 uker:)

Skrevet

Vi sa det i dag, 6+6 men det er for at jeg har vært sykmeldt i uka her pga kvalme...

Skrevet

Foerstegang visste en venninne det og familie fra ca uke 7. Resten fikk vite det i uke 12, men de fleste hadde gjettet det i en stor fest uken foer.

Andremann da sa vi det kun til jobben til mannen i uke 5 ettersom at mini bare var 6 mnd da vi ble gravide igfjen. Mannen var mye hjemme paa den tiden siden jeg var daarlig.

familie fikk vite det rundt uke 10 og venner uke 14.

Skrevet

Til noen utvalgte venninner når jeg var 8 uker på vei. Til nærmeste familie når jeg var 12 uker på vei. Til sjefen når jeg var 13 uker på vei. Er nå 17 uker på vei, og det gjenstår å fortelle det til resten av venneflokken + kollegaer på jobb. Har jo fått en "fleskerand" på magen, så det er vel på tide nå :-0

Skrevet

ca uke 8(da fant jeg det ut) til venner og uke 14 på jobb.

Jeg tenker: hvorfor skal vi alltid late som vi ikke er gravid? Det er da ikke noe skam å miste. Jeg tror ikke jg har problem med å fortelle om en event MA.

Skrevet

sa det ganske tidlig...før den første kontrollen..var til kontroll i uke 8 tror jeg...sa det ikke til alle da,men familien og noen få gode venner..

Skrevet

fortalte det til et par av vennene våre som vi står veldig nært når vi testet positiv ( ble vel 4 uker på vei, siden tr ikke kom ) familie og resten vennene våre fortalte vi da det var gått 12 uker!!

Skrevet

jeg var vare 4 uker på vei da jeg sa det til mine foreldre......:)

Skrevet

Jeg fikk vite at jeg var gravid da jeg var 3+5 på vei.

Fortalte søstra mi og foreldrene hans det samme dagen, og besteforeldrene hans dagen etter. (vi leier av de).

Mamma fikk vite det 2 dager etterpå, for jeg skulle gi ho testen i "gave".

Noen venninner av meg fikk også vite det da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...