Mazza** Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 Klart du kan det , men du får vel ikke bedøvelse da kanskje?? Hvis det er visdomstann hadde jeg ALDRI gjort det! Kan være vondt opptil 2 uker etterpå!!
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 jeg ville ikke gjort d m minde d er sinsykt vont.. ubehagelig å ligge på ryggen syntes jeg. og jeg er bare 33 uker! og får ikke å snakke om brekninger!! men jeg trur du kan få litt bedøvelse hvis du vil..
Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 Jeg ble avvist av tannlegen min. Noe med bakteriene som kommer frem når man pirker i tennene. Pass på å si at du er i uke 39 når du booker timen, slik at du ikke må ta turen til tannlegen forgjeves, slik som jeg måtte.
Gjest Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 Etter det tannlegen min har fortalt så ja, dersom du må kan du det. Men de liker best å unngå tannbehandling i svangerskapet, så om det kan vente så anbefaler de det. Jeg sitter å venter på at nurket skal kome så jeg får gå til tannlegen Bedøvelse kan du også få, men kansje ikkje i samme mengde som du kunne fått dersom du ikke var gravid. Men etter min erfaring så er jo ibumetin den beste smertestillende etter en sånn behandling, og det kan du ikke ta mens du er gravid. Blir vel kun paracetamol. Lykke til med tanna og bebisen =)
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 11. august 2007 #6 Skrevet 11. august 2007 de anbefaler å ta tannlegesjekk mens en er gravid, men bedøvelse er visst ikke noe særlig nei..å trekke tann uten bedøvelse hadde ALDRI vært aktuelt for meg iallefall....er d noen som jør d da?
Tessa-81 Skrevet 11. august 2007 #7 Skrevet 11. august 2007 Herlighet, du er jo dagsventende jo! Det er større blødningsfare når vi går gravid og pga økt blødningstendens i tannkjøttet. Jeg var hos tannlegen i uke 25 og tok tannsten og pusset. Tannlegen måtte gi seg pga at jeg blødde så mye. Hadde også et hull, men dette ville han ta først en stund etter jeg har født. Med mindre det er en veldig vond tann eller akutt, hadde jeg ventet!
snopsi Skrevet 11. august 2007 #8 Skrevet 11. august 2007 Jeg trakk en jeksel i uke 35, ble pumpet full av bedøvelse og det var ikke noe problem. Var et stygt hull i den og betennelse ned i kjevebenet, så den måtte jo ut. Var aldri snakk om at jeg ikke skulle få bedøvelse, eller få mindre bedøvelse enn vanlig. Tok paracet etterpå, piece of cake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå