Sylvia88 Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Jeg er 19 år og gravid. Jeg er 7 uker på vei, og 29 aug kan jeg ta abort visst jeg vil. Jeg er ikke sikker på hva jeg skal gjøre. Føler at jeg vil beholde det, men faren sier hele tide at jg skal ta abort. Vi er ikke sammen, så dette var bare tilfeldig. Han er sammen med ei annen nå og sier at visst jg beholder barnet så kommer alt til å gå i dæssen mellom han og den nye kjæresten. Og nå kjefter han på meg.. Vet absolutt ikke hva jeg skal gjøre.. Kan noen hjelpe meg? gi med råd.. Ett eller annet.. Trenger det virkelig...
Gjest marie-s Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 For det første, tenk på hva du vil ikke hva som skjer med faren. Du trenger faktisk ikke å diskutere saken med han i det hele tatt, men ikke forvent at dere skal bli sammen eller noe slikt. Ellers så kan det lønne seg å ta kontakt med Amatea det er et rådgivningskontor for gravide som er usikker på hva de vil. Under forumet "ung mor" kan du nok også få vite mer om fordelene/bakdelene med å bli gravid i ung alder.
Sylvia88 Skrevet 11. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2007 Takk, nei, så absolutt vil jg ikke bli sammen med han igjen. Tenker først å fremst på meg. Takk for rådet:)
tonebf Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 hei! jeg var 18 år da jeg ble gravid, 18 når jeg fikk sønnen min også! vært alene fra starten av, viste at far ikke kom til og være noe særlig inni bildet men jeg hadde masse støtte fra familie og venner og det hjalp veldig. jeg gikk også til amathea, der er de helt flotte... de gir deg hjelp! du skal ikke bry deg om hva faren sier her, først og fremst skal du tenke på deg selv... og barnet! du skal ikke ta abort fordi han mener det, eller du ødelegger for han vis du beholder barnet. for meg så var det aldri et spm om og ta abort men jeg var selvfølgelig redd,lei meg og fortvilet over situasjonen... men dette var mitt barn =) håper du finner ut av dette og jeg ønsker deg lykke til =) vil du prate er det bare og sende meg en PM klem
Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 Vet du hva? jeg tror han vil klare seg, uansett hva du bestemmer deg for. Jeg var i samme situasjon med eksen min....bare jeg var litt eldre enn deg da jeg ble gravid. Jeg fikk verdens fineste gutt, og faren til sønnen min er fremdeles sammen med den nye dama. Du skal ikke tenke på dem i det hele tatt. Nå er det bare deg det gjelder. gjør det du føler for, og ikke hør på han...uansett hva han sier eller true med. Lykke til.
er det muuulig Skrevet 11. august 2007 #6 Skrevet 11. august 2007 jeg var 19 selv da jeg ble gravid med størsta...:-) det kommer til å gå bare fint! om du ønsker dette barnet så beholder du det! du skal ikke la noen andre påvirke deg til å bestemme til hva du skal gjøre..... det kommer du til å angre på...... så du må nok bare sitte ned å tenke over hva du ønsker selv.....:-) ingen her som egentlig kan gi råd i denne situasjonen....eneste vi kan si er at du må ta det riktige valget for DEG :-) maaange klemmer.....send meg gjenre pm om du vil:-)
er det muuulig Skrevet 11. august 2007 #7 Skrevet 11. august 2007 herlighet begynner å bli gammel jeg hihihi jeg var 18 da jeg ble gravid...og nettop fylt 19 da hun kom til..
Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #8 Skrevet 11. august 2007 Tenk først på hva du! vil !!! Vil du beholde barnet, så gjør det. Du greier deg fint uten han og hans problemer m kjæresten. :-)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #9 Skrevet 11. august 2007 Jeg var også 19 da jeg ble gravid første gang, og faren trua meg og ville ha meg til å ta abort. Men jeg brøt med ham, og ble sammen med x'en jeg. han støtta meg 100%, og ble mer pappa for barnet enn den biologiske. Selv om den biologiske forandra holding etterhvert, og har henne annenhver helg nå..Hun er kjempegod, og veldig takknemlig for at hun har to pappaer...selv om det ble slutt med x'en etterhvert også da..Han har henne fortsatt veeeldi ofte, for de er veldig knytta til hverandre. hehe..Litt komplisert og spesiell situasjon her:-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 11. august 2007 #10 Skrevet 11. august 2007 du greier det du må greie! så enkelt er det. uansett hva pappaen måtte si og mene. så er dette DITT valg. det er også DITT ansvar. pappaer som lover på tro og ære at de skal stille opp, trenger ikke gjøre det bare fordi de har sakt de skal. mens vi, vi kan ikke bare gå. vi har ansvaret på godt og vondt. å heldigvis er det 90% godt :-) jeg kan ikke hjelpe deg til og bestemme deg, men jeg vil si at man kan aldri være 1 formye i en familie. du kommer aldri til og tenke at barnet er et barn formye eller at det ikke passer inn. det blir en del av deg. lykke til!
Gjest Skrevet 12. august 2007 #12 Skrevet 12. august 2007 om forholdet til dama går i dass så er det ikke ditt problem og ikke din feil, det dær skulle han tankt på før.. barn er ofte en konsekvens av sex.. eneste rette rådet å gi er at du må gjøre det du føler er rett, ikke hav folk rundt deg mener er rett det er mitt råd i allefall, vil du ha barnet så beholder du, ikke ta abort for hans del, tar du en abort så gjør det i allefall fordi det er det du selv ønsker!
Gjest Skrevet 12. august 2007 #13 Skrevet 12. august 2007 må bare tilføye at om du beholder kommer du nok aldri til å angre, det finnes ikke større kjærlighet enn den du føler for ditt eget barn:)
AneB Skrevet 12. august 2007 #14 Skrevet 12. august 2007 Henger meg på de andre her, at DU må bestemme hva som er best for DEG, og dersom du vil beholde barnet så syns jeg du skal gjøre det -enkelt og greit. Eller enkelt og greit blir det uansett ikke om du velger det ene eller det andre tror jeg, men du kommer etter all sannsynlighet til å fikse det å bli mamma. Jeg hadde også time til abort, og er veeeeeldig glad for at jeg ombestemte meg. Men det er bare du som kan avgjøre dette. Det du i alle fall ikke skal tenke på er han og hans dame-trøbbel. Voksne mennesker må ta konsekvensen av det de gjør, også han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå