Gå til innhold

Sex etter fødsel..:-( hm..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er 8 uker på søndag, og jeg har ikke vært på 6 ukers legetime enda siden legen er på ferie. Har fått time om en stund.. Mannen min hinter veldig til at han vil at vi skal ha sex.Har sagt han må vente til vi har vært hos legen får å se at alt er bra med sting etc og så må vi jo få p-piller... MEN, jeg har jo ikke lyst i det hele tatt... Orker ikke tanken engang.. Skjønner jo at han vil er jo snart to og en halv mnd siden sist. Når hadde dere sex etter fødsel?? Syntes d blir helt feil om vi skal ha sex i senga mens gutten vår ligger å sover ved siden av.. Hva gjør dere da? Flere som ikke har lyst lenger??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tok vel 2 1/2 mnd etter fødsel, måtte vente til jeg fikk p-piller...

Vi har sex på rommet selv om minster sover, det er ikke noe problem...

Lysten er vel der, men jeg syns ikke det er like godt som før..Føler fortsatt at jeg er litt videre der nede, så håper det blir bedre :-)

Skrevet

jeg har slitt med akkurat samme problemet... . men... med en litt annen vridning, jeg har vært livredd for å ha sex etter fødsel... gikk ca 3,5 mnd før det skjedde noe... som forsåvidt ikke er så lenge siden... skjønner deg utrolig godt! ekke akkurat sex man tenker på når man nettop har født osv...

Skrevet

Tok også noen uker før vi hadde sex...tja..tror det var 8 uker eller no. Da var jeg litt sjelven, men det gikk veldig fint. Vi har også knøttet liggende på rommet...han er og var jo bare et lite spebarn - så det tenker jeg faktisk ikke på i det hele tatt. Mest naturlige i hele verden ville jeg sagt..når han er så liten selvsagt. Ville jo ikke akkurat følt meg komfortable med en 1 - åring som står i sprinkelsengen og følger med..hehe...

Skrevet

Vi prøvde etter 8 uker. Det ble vel egentlig ikke fullbyrdet. Vondt var det og totalt mislykket. Prøvde igjen etter 3 måneder, litt bedre. Men ble ikke "helt som før" før ved 4 mnd. Nå tar jeg også i betraktning av vi fikk en kolikk unge og jeg var utslitt og ikke hadde vi tid til sex. All tid gikk til barnet, ukene/mnd fløy av gårde.

Mitt råd er å gi det TID, din mann bør gi deg rom til at du selv gir beskjed når du har lyst. Jeg merket ikke noe press/spørsmål fra min mann, og det var utrolig herlig og ikke ha dårlig samvittighet for det også.

Lykke til!

Skrevet

Vi hadde sex etter ca 5 uker. Da hadde vi allerede kost litt med hverandre i noen uker uten å ha "skikkelig sex". Første gangen var det ikke noe særlig, sikkert fordi jeg var litt nervøs for at jeg ikke"virket" som jeg skulle der nede og at min kjære ikkje skulle syntes det var noe godt hvis jeg var litt videre der nede. Men vi overlevde og to dager etterpå prøvde vi oss igjen og det var akkurat like godt som før fødselen!

Skrevet

Tror vel det gikk en 8-10 ukers tid. Lysten var der, men jeg var redd for om underlivet hadde forandret seg. Gikk veldig bra det! Bruk god tid så kommer lysten frem;-)

Skrevet

det gikk 4 uker,men jeg hadde bare 2 pynte sting og følte meg helt fin;0) gutten vår er på rommet å syns det er greit foreløbig,han er bare 8 uker...

Skrevet

Denne gangen prøvde vi etter 3 uker og det var faktisk kjempebra! Verken vondt eller ubehagelig og til og med godt ;-) Var deilig å ha min mann nær meg fysisk igjen synes jeg. De to andre gangene ventet vi 5 og 4,5 uke og det gikk helt bra de gangene også, selv etter første fødselen hvor jeg hadde revnet kjempemasse (ruptur grad 3). Hadde ikke vært til 6 ukers kontroll noen av gangene så vi brukte bare kondom i starten. Har ikke så mye lyst nå for tiden, føler jeg gir så mye til ungene at jeg ikke har mer igjen etter å ha brukt all energien på 3 unger på en dag, men det går seg nok til. Har funnet ut at å si til seg selv at jeg vil ha sex faktisk funker litt på innstillingen, det er jo verd et forsøk?

Skrevet

Signerer på Alva sitt innlegg (minus tre barn, her er det berre chiquita enn så lenge)

Det tok vel omlag fire veker, og vi gjekk også for kondom. Gjekk heilt greit, med sting og det heile. Mykje betre enn eg hadde forventa :)

Gjest Ultemecia&Mikrovampyren
Skrevet

Vi vnetet 16-18 dager. var litt rart men veldig godt :-)

Skrevet

Her tok d 3 uker. Da MÅTTE jeg bare!:P Savna nærkontakt med sambo så fryktelig, og hadde drømt om sex i mange, mange måneder. Så da greide jeg ikke vente lengre, og dro og kjøpte kondomer;)

Jeg hadde voond bekkenløsning under svangerskapet, så derfor ble det lite med sex mens jeg var gravid, greide rett og slett ikke:(

Revna endel under fødselen både innvendig og utvendig, men da jeg kjente at stingene var ferdiggrodd og tråden var borte så ville jeg prøve igjen. Og det var så godt at jeg greier ikke å beskrive det.:)) Og det å ha slik nærkontakt med sambo igjen, var bare så godt. Det var nok det som betydde mest for meg. Men sexen var mye bedre enn hva det noen gang har vært tidligere, og følte at jeg følte mer der nede nå enn før. =)

Nå har jeg nettopp satt inn spiral, skal bli så godt å slippe å ta de pillene:)

Skrevet

Jeg syns det var litt greit å bare få det overstått på en måte.. hehe.

Ventet 3-4 uker etter fødsel, det var helt greit. Sex med baby på romet er helt greit, han sover jo..merker ikke noe til det han.

Skrevet

Vi hadde sex tre uker etter fødsel, det var litt skummelt- var redd for at det skulle være vondt eller kjennes annerledes. Men det gjorde det ikke. Vi var veldig forsiktige da- og det tok et par genger før jeg greide å slappe av skikkelig. Jeg hadde foresten sydd 4 sting- men det var vist bare "yntesting". Har foresten ikke være på seks ukers kontroll jeg heller- legen min har også ferie.

Skrevet

Tok vel en 6-7uker før vi hadde sex igjen, nå er snuppa 2,5mnd og det er enda 2uker til jeg har time til kontroll hos legen.. Så lenge du ikke har vondt eller føler noe er feil, er det ikke noe problem å ha sex før du har vært hos legen. Ikkenoe problem at vesla ligger på samme rom, hun sover så søtt og merker ikkenoe til hva vi driver med :-)

Kan ikke si lysten er så stor i utgangspunktet hos meg heller, 3barn, hus og hjem krever sitt i løpet av dagen, så det er vel ikke akkurat jeg som tar første skrittet. Men mannen min kjenner meg godt, også seksuelt, så han veit hvilken knapper han skal trykke på for å få meg med på leken og da er det alltid godt. Og det er godt å ha den nærheten igjen også. Hvis du ikke føler deg komfortabel med å gjennomføre samleie, kan dere jo "hjelpe hverandre" å ha det godt på andre måter. Du må bare hoppe i det, når første gang er overstått vil du garantert nyte nærheten og kosen ved det igjen.

Skrevet

Vi hadde sex fem uker etter fødselen. Jeg var skitnervøs og hadde egentlig ikke så veldig lyst av den grunn, men så tenkte jeg pokker heller, det var jo litt spennende også, nesten som første gangen liksom! Kjærsten var veeldig forsiktig, var veldig sår og det svei litt, men gikk bra! Bebissen lå i senga ved siden av og sov. Følte det var litt rart kanskje å ha henne der, men glemte det fort! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...