minførstebaby Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Hei.... Først og fremst så må jeg bare si at jeg ikke er norsk,men har bodd i norge i over 20år..er 26... Mannen min er norsk.. Med en gang vi diskuterer innvandring og jeg sier min mening,så er alt ok...... Men hvis mannen min sier det samme som meg,så blir han kalt for rasist..... Jeg synes det er dårlig gjort... Bae fordi vi er litt brun i huden så kan vi si hva vi vil???? Vet om utlendinger som hater hvite...Hehe.man tenker jo aldri den veien... Det er jammen på tide å tenke seg litt om før vi skriker rasisme... Her i Norge har vi noe som heter ytringsfrihet...Og det får vi bare jammen respektere.. Mener at når man kommer inn til norge,så bør man integrere seg med det samme...Lær deg norsk og kom deg ut i arbeid... Er selv halvt spansk....
Gjest Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 er veldig enig med deg. Vi skriker rasisme i hytt og pine, men burde egentlig tenke oss litt om. For meg er rasisme diskriminering pga rase, uansett om det gjelder hvite, grønne, gule, brune eller røde. Og selvfølgelig bør man lære seg norsk og arbeide som vanlige folk (men da også med rettigheter til uføretrygd pga sykdom, fødselspermisjon og sykemeldinger) når man kommer til Norge. hvis man kommer bare for å gå på sosialen kan man like godt bli sendt tilbake.Og dersom en person gjør noe som går imot norske lover, må personen sendes tilbake. her må det jo selvfølgelig vises sjønn - man sender ikke tilbake en 5-åring til et krigsherjet land fordi personen stjal en sjokolade. Men litt regler må man ha. Og så kan man begynne å ta inn de folkene som fortjener det, altså de som VIRKELIG lider. Jeg blir helt sjokkert når jeg ser hvem som får bli og hvem som blir sendt hjem. Krekar, han skal få bli. Men en pakistaner inni sogn og fjordane som levde et helt vanlig liv, hadde en utdannelse og var headhuntet til å gjøre den jobben han gjør (sjelden utdannelse) , han skal bli sendt hjem igjen! og han 10-åringen som fremdeles sitter nede i hjemlandet og ikke får komme opp til familien sin som bor i Norge... det er helt sykt egentlig! men nå sporet jeg virkelig av her... Det jeg mener er at man ikke skal diskriminere noen pga deres rase. Men det er fullt lov å mislike en person fordi man er imot hva personen gjør og mener, selv om personen tilfeldigvis er utlending. (eller norsk)
minførstebaby Skrevet 11. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2007 Og det samme forventer man av nordmenn og andre utlendinger som flytter til spania.... Har aldri hørt at nordmenn krever kriste skoler eller kirker i spania... De fleste oppegående mennesker har ikke problem med å inntegrere seg...Det finnes jo utlendinger som jobber og lever et rolig liv...De jobber og betaler skatt.... Men det finnes de som må ødelegge for oss andre....Da blir vi fanken kammet over med samme kam hele gjengen......
minførstebaby Skrevet 11. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2007 Jepp...Du har rett.... Enig meg "sauen er høygravid" Flykrapere får bli,men en stakkars pakistaner som gjør så godt for å inntegrere seg,en som jobber blir sendt hjem....
Gjest Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 Ja! de viser jo ikke akkurat på nyhetene om snille Abdul som betaler skatt og har lært seg norsk... hehe ... det er de som ikke klarer å oppføre seg som ødelegger for de andre. På samme måten som med nordmenn i syden. Alle spanjoler vet jo hva nordmenn er, pga måten man oppfører seg når man er på ferie... syns nesten det er litt flaut å si jeg er norsk jeg, når jeg reiser til syden... hehe =)
minførstebaby Skrevet 11. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2007 Hehe....Har hørt at "verstingene" er englskmenn..... Så ikke vær så flau
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå