Gå til innhold

Hva skal du stemme i år, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer egentlig veeeldig på hva jeg skal stemme på... blir vel arbeiderpartiet kan jeg tenke meg, men er litt usikker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å herregud... jeg ble kommunist jeg visst... hehe først RV og så SV??? WTF? skal IKKE stemme RV ihvertfall... hehe... sv er jo greie men metodene deres for å få innført det de vil er vel noe ekstreme til tider...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Hva legger de i "Norge bør ta de fleste av klimakuttene innenlands."? At gass- og oljeindustrien kan forrurense siden de er på sjøen?

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Trenger ikke være kommunist bare fordi en stemmer RV...her fikk jeg SV først på testen, og så RV.

Hvorfor ikke stemme RV forresten? Det skal jeg!:P

Skrevet

Stemte sv ved stortingsvalget sist, men dei vil vel kvitte seg med kontantstøtten og no som den er aktuell for meg, vil eg ikkje støtte det. Høyrer definitivt til på venstresida, men i og med at det er kommunevalg denne gongen må eg ta med i betraktning ting som ordførarkandidatar og sånn, blir jo heilt komplisert dette!

Reknar med at eg ender opp med å stemme Venstre (var forresten det den der testen sa og, men eg svarte "midt imellom" på nesten alt fordi eg ikkje veit kva det innebærer...), sidan søstera mi står på lista deira. Trur ho hadde gjort bra ting for politikken om ho kom med nokon plass (lite sannsynleg, men vi kan jo håpe).

Skrevet

Jeg endte opp med Sp på testen, KrF på andreplass. Tenkte å stemme KrF, jeg liker familiepolitikken deres. Føler meg hjemme i sentrum, jeg:)

Ang spm fra Riga om klimapolitikk: jeg tror det med å ta klimakuttene innenlands betyr at vi prøver å kutte på egne utslipp fremfor å betale andre land for å kjøpe CO2-kvoter fra dem, for at vi skal oppnå Kyotomålene. Tror jeg da..

Skrevet

rv!

holder meg så langt til venstre som mulig,jeg!

har faktisk fått sansen for kontantstøtta, men bare fordi man kan bruke den til å finansiere dagmamma..liker ikke at den skal være en ussel liten lønn for å holde kvinnfolk på kjøkkenet med ungen sin!

Skrevet

Jeg lurte også på det med kontantstøtten, fordi jeg er redd for ikke å få barnehageplass, men SV går først inn for å fjerne kontantstøtten når det er blitt full barnehagedekning, og i Oslo ligger det så vidt jeg har est minst 5 år frem i tid...

Ellers tenkte jeg å kummulere over noen (bl.a Olaf Thommessen) fra Venstre sin liste. Har sans for Venstre og nå som det er kommunevalg og ikke Stortingsvalg har det jo noe for seg å stemme på dem og.

Skrevet

Vel blir helt sikkert noe annet enn på stortingsvalg..... er fra en veldig liten kommune så det går mer på hvem vi vil ha som ordfører for vår del. han som har sittet der ialleår har ikke stilt til gjenvalg så her blir det iallfall ny ordfører og det blir morro.

I kommunen vår har alle partiene satt sammen fellesliste, så to felleslister: Høyre Krf og venstre på den ene siden og Ap og Sp på den andre. Andre partier finnes det ikke i kommunen;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...