Gå til innhold

ang permisjon? er helt grønn!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis mann min ønsker permisjon, blir det trekkt fra min permisjon da? og min inntekt? han kunne tenke seg fødselspermisjon, 2 uker etter ungen er kommet.

jeg er deltidstudent,får jeg dekket dette,noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er student, har du rett til foreldrepenger da? Hvis du har opptjent nok, så er de første seks ukene etter fødsel forbeholdt deg. Far har iflg arbeidsmiljøloven rett på to uker fri i forbindelse med fødsel, men det er opp til arbeidsgiver om han får lønn eller ikke de to ukene.

Pappapermisjonen trekkes fra den totale potten som NAV utbetaler. Hvis han ikke tar ut sine uker, så mister dere disse. Etter de nyeste reglene har jeg forstått det sånn at han får utbetalt i forhold til sin lønn.

Skrevet

han har rett på to uker etter fødsel, dette er opp til hans arbeidsgiver om han får betalt eller ikke. Så er jo nå 6 uker av permisjonen forbeholdt far, så de blir jo trekt av din permisjon og forsvinner bare om han ikke tar dem ut.

Skrevet

hvis han tar di 6ukene permisjon da. blir di trekkt av min permisjon? blir di trekkt uansett? så d er lurt at han tar di 6ukene??

å får han sin lønn da di 6ukene?

han jobber i nordsjøen,er det andre regler der??

jeg har jobba i 5år,men det siste halvåret har jeg begynt på videre utdanninng på del tid. får jeg dekka noe??

sorry alle sp.måla :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...