cec85_med_Mariellgullet Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Når er det mest vanlig å få vannkopper? Er det farlig å få det når man er voksen?n Stesøstra mi prøver å få sin lille datter på 1 år til å leke med en som har vannkopper så hun får det, men hun er ikke smittet enda da! Syns dette hørtes latterlig ut jeg, noen som vet?
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 Det er ikke så dumt som det høres ut å la barnet sitt leke eller tilbringe tid med en som har vannkopper for jo eldre man blir(hovedregel med unntak) jo værre er det å få vannkopper. Her var vi heldige å få vannkopper selv om i ikke har tilbrakt tid med noen vi kjenner med vannkopper. Men så er det jo lang inkubasjonstid så det tar jo litt tid før man får det.
cec85_med_Mariellgullet Skrevet 11. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2007 Okay, for hun kommer på besøk til oss i dag, så da kan hun faktisk smitte datteren min i dag da!hmm, jaja, men ikek bra å få det for tidlig heller vel?datteren min er 9 mnd
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 Snuppa her var 12 mnd da hun fikk det og det gikk bra :-) Og jammen er jeg glad vi fikk det da for hvis det blir værre enn det det var, synes jeg synd på større barn..
Meg + 2 prinsesser Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 Da de er helt små er det ikke så bra, men tror ikke det er noen fare med datteren din. Dessuten kan det være greit, mange som får det da de er så små blir ikke så sterkt angrepet. Venninnen min sin sønn fikk det da han var 7 måneder, han fikk 9 prikker og var nesten ikke syk..
Skravlemamman Skrevet 11. august 2007 #6 Skrevet 11. august 2007 Greit å bli ferdig med vannkopper, men farlig å få det for de helt minste . Enkelte land vaksinerer faktisk de små. Vår fikk det 3 mnd, noe som endte opp med at vi holdt på å miste han. Det er ikke vannkoppene i seg selv som er farlig, men faren for ettersykdommer som feks i vårt tilfelle blodforgiftning. Jeg ville ikke hatt de på besøk, og vent iallefall et par år med å utsette barnet ditt for bevisst smitte.
cec85_med_Mariellgullet Skrevet 11. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. august 2007 Okay, nå blir jeg nervøs her!!!!de kommer klokka 3, kan ikke avlyse nå, hjeeelp, hva gjør jeg!!!!???
Skravlemamman Skrevet 11. august 2007 #8 Skrevet 11. august 2007 Ikke noe grunn til å bli nervøs, det går jo bra med de alle fleste, og datteren din er jo mye større. Uansett- jeg hadde avlyst jeg, sent eller ikke sent. Vannkopper ville jeg ikke hatt første leveår. Mente ikke å opprøre deg, men pga vår opplevelse blir jeg litt satt ut over alle som bevisst utsetter barna sine for smitte.
cec85_med_Mariellgullet Skrevet 11. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 11. august 2007 Skjønner! Huff! Godt alt gikk bra da:) Lar de komme på besøk jeg, barn som går i barnehagen som har vannkopper blir jo ikke hjemme! mange barnehager som vil at de skal komme da! Går nok bra:)
FrkForsiktig Skrevet 11. august 2007 #10 Skrevet 11. august 2007 Inkubasjonstiden på vannkopper er 12-21 dager, det er altså den tiden det tar fra et barn er smittet til blemmene begynner å dukke opp. Og selv om man er smittet, så smitter man ikke videre før 2-3 dager før utslettet bryter ut. Så hvis dette barnet som kommer til deg nettopp er blitt smittet, så kan det uansett ikke smitte ditt barn. Man er altså smittebærer 2-3 dager før utslettet bryter ut, og helt frem til koppene er tørket inn (bare skorve igjen...).
RajaPia Skrevet 11. august 2007 #11 Skrevet 11. august 2007 Mi hadde det nå i sommer 22 mnd gammel. Hadde maaasse prikker som klødde , men ellers var hun i fin form. Ikke feber eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå