Nit@™ Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Dørene på dusjkabinettet blir hvite med en gang. Noen som har tips om noe å skrubbe det vekk med? Det er slik ru overflate på dørene (plast) så jeg synes det er grått støtt. Leste om ei som brukte no motorvaskgreier, men det tåler kanskje ikke plasten?
Tally Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 Sjekk om det er noes spraygreier i butikken som fjerner kalkbelegg. Aner ikke hva det kan hete. Spør på rørlegger/baderomsbutikker, muligens har de slikt på Byggeren/Byggmakker ?? Ellers er eddik fint å fjerne kalk med. Ha gjerne en spruteflaske med eddikkvann stående i dusjen eller på badet og bruk den etter dusjen. Flott til å få blanke vinduer/ speil med også...
Tally Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 Glemte å si at Jif vil nok også ta kalkbelegg. Bruk vanlig kjøkkenskrubb (de gule svampene med grønn skrubb)
Nit@™ Skrevet 11. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2007 Har prøvd den Jif baderom som skal være så bra, men det ble like grått. Bare glasset på innsiden av vaskemaskinen blir grått etter 2-3 vask Men eddik har jeg ikke prøvd ) Takk for tips. Det skal jeg teste ut!
TheDharma Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 Men når det er så mye kalk i vannet, så er det vel ikke så mye å gjøre. Du kan gnikke og gnure det fint, men med en gang det blir utsatt for vann vil det feste seg kalk der igjen. Men om du vil prøve så er salt kalkløsende vet jeg. Prøv en blanding med salt, edikk og vanlig vaskemiddel.
Nit@™ Skrevet 11. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2007 Salt? oki. Da prøver jeg det også! Takk takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå