Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Er 2.gangs & Har ca 1mnd igjen til termin. Sist gang synes jeg deg ble veldig mye mas me alt besøket heletiden. Det hadde sikkert vært greit med mor & far fra begge sider men når tanter & onkler kommer fra begge sider med små søskenbarn osv så ble jeg utrolig sliten. Jeg har prøvd og sagt til min kjære at jeg kunne ha tenkt meg og vente med besøk til vi komme hjem, men da bare synes jeg at jeg er urimelig osv :-( Hva mener dere?
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 er helt enig med deg der! Er selv førstegangs, men jeg mener folk bør ha såpass respekt for det man går i gjennom når man får et barn, både fysisk og psykisk, at de heller kan spørre om det er greit at man kommer på besøk.....så kan man heller si at sorry, men jeg er så sliten at jeg orker ikke besøk akkurat nå, men kom gjerne når vi har kommet hjem og kommet litt inn i rutiner og slikt.....
fairy Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 Syns ikke du er urimelig i det hele tatt jeg.. Det må da være opp til deg. Nå er vel ikke barseltiden på sykehuset på mer enn 2 døgn heller, så da blir det sikkert stressende med masse folk. Jeg syns kanskje at besteforeldrene burde få komme på sykehuset i et kvarter hver, men..
li-li *mamabear* 15.08.07 Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 Jeg er førstegangs men har også lyst til å ha besøk bare av besteforeldrene mens vi er på sykehuset. Tiden der er jo så knapp uansett og nå som de nedbemanner og legger ned sengeplasser der jeg skal føde (St. Olavs) kan vi risikere å ligge på gangen en stund etter fødselen. Og det er jo viktig å få litt ro og fred slik at jeg kan få dreisen på amming pluss bli litt kjent med den lille. Vet ikke hvor lett det blir å si nei til resten av familien, men vennene skal vi uansett vente med besøk av til vi kommer hjem. Kommer sikkert til å være sprekkferdig av stolthet av å vise den lille frem og det er jo ikke for å være vanskelig at vi ikke ønsker så mye besøk. ) Men det er viktig å gjøre som en selv synes er rett å ikke slite seg ut for å tilfredstille andre. Så synes ikke du er urimelig nei.
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 Det samme har jeg også tenkt! Nå er jeg førstegangs da, men ser ikke for meg at kommer til å orke mye "trafikk" av besøkende. I allefall ikke med det første, regner med at jeg blir noen dager siden det er vår 1.
Gjest Ut på tur Skrevet 11. august 2007 #6 Skrevet 11. august 2007 Jeg synes ikke det er urimelig. Nå er liggetiden så utrolig kort på sykehuset at den tiden man har rekker jo nesten ikke til mer enn nærmeste familie. På Bærum sykehus hvor jeg skal føde tror jeg at jeg har lest at søsken er de eneste barna som får komme inn, ikke søskenbarn og venners barn... Det eneste som jeg ser på som fordel på sykehuset er at da er besøkstiden begrenset og de må gå hjem når "klokka ringer" skal de komme hjem til meg kan de jo fort bli i timesvis
Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #7 Skrevet 11. august 2007 Han synes du er urimelig??? Er det han som skal ligge i mange timer med rier? Såre pupper og puppe spreng? Hovent underliv og svette byer? Syns ikke du er urimelig i det hele tatt jeg. Hvorfor kan vi ikke få hvile oss, komme oss litt ovenpå og bli kjent med babyen vår før alle renner ned dørene?
Gjest Skrevet 11. august 2007 #8 Skrevet 11. august 2007 Nei du er ikke kjip. Jeg var mye tydeligere på dette med nummer to, og kommer til å være det denne gangen også. Forresten så tror jeg det er ganske mange som kommer så tidlig på besøk fordi de føler at det forventes av dem. Iallefall her vi bor er det rundt 40 minutter å kjøre til sykehuset, hvorfor skal de kjøre så langt for å sitte å se på en shabby nybakt mamma i nattkjole, og en baby som uansett bare sover. Send en MMS i stedet, og gi beskjed på FORHÅND om at du ikke vil ha besøk første uka, så respekterer folk det. Klem
Løven & lurven Skrevet 11. august 2007 #9 Skrevet 11. august 2007 Vi venter vår første og har blitt enige om at foreldre og søsken får komme på sykehuset, men resten får pent vente til vi er hjemme. Driter i om de synes det er urimelig. Vår unge, vi bestemmer.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 11. august 2007 #10 Skrevet 11. august 2007 Sykehusene OPPFORDRER faktisk folk å begrense besøkene!!! Det er HAN som er urimelig i denne situasjonen...gir han seg ikke, så kan du be sykehuspersonalet å sørge for at ingen kommer på besøk til deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå