Gå til innhold

Trenger råd og tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen erfaringer eller kjerringråd mot revning? Noe man kan ta eller gjøre for å ikke revne under fødselen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg fødte ba jordmor meg om å ikke presse på pressriene når hodet var halvveis ute. Det var ikke lett, men ved å holde tlbake revnet jeg ikke noe så det var det verdt.

Skrevet

Hadde bare en liten rift innvendig. Presset ikke før jeg fikk beskjed om det. Vet ikke om det hadde noe å si.

Skrevet

Vi fikk råd av fysioterapaut på fødselsforbredende kurs om å smøre oss litt inn med olje etter at vi hadde dusjet. Hun anbefalte matbaserte oljer sånn som hvetekimolje. Ho hadde ikke revnet og flere andre som hadde fulgt rådet tidligere hadde heller ikke revnet. Kan være verdt å prøve.

Skrevet

Bringebærbladte skal visst hjelpe mot dette. Skal også gi lettere fødsel og livmoren skal trekke seg bedre sammen etter fødselen. Hvis ikke det virker så smaker det ihvertfall godt, da =) Finnes også som kapsler, bør begyne å ta dem i uke 35/36.

Skrevet

Æ revna ikke i det hele tatt, fikk ikke så mye som et skrubbsår som jordmora sa.. fornøyd ja :) bare fulgte med rian og pressa når jordmora ba mæ presse. Tok ingen salva eller nåkka sånt i forveien. Trur det bare gjelds å presse riktig

Skrevet

Bringebærkapsler skal være med å forebygge dette + modningsakupuktur.. Jeg prøver begge deler siden det ikke er farlig..

Skrevet

ps: jeg smører meg med jordnøttolje (kjøpt på apoteket) nedentil, dette myker opp og gjør det mer elastisk:)

Skrevet

Takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...