Gå til innhold

Soving barn 1,5 - 2 år??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange timer sover barnet ditt per døgn tilsammen, og hvordan er dette fordelt?

Sover alle fortsatt på dagen?

Bare nyskjerrig:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Gutten vår sover faktisk i dette øyeblikk (så jeg benytter tiden til å surfe litt :-) ). Han er 19 måneder, og sover en dupp på dagen. Vanligvis 1-2 timer. Om natta sover han 10-11 timer. Altså ca 12 timer tilsammen i døgnet (noen ganger mer, noen ganger mindre). Tror søvnbehovet kan variere ganske mye fra barn til barn (og også at samme barn kan ha ulikt behov i ulike perioder)

Skrevet

Min pleide å sove opptil tre timer på formiddagen og ca 12 timer om natta. Deilig det. Men så sov han nesten ikke de første tre mnd.

Skrevet

He he, mens vår var en sovedukke de tre første månedene, helt til han oppdaget hvor spennende verden rundt var når han kunne bevege seg litt mer :-) Men setter pris på duppen han har på dagen ja, godt med litt egentid når mannen er på jobb lørdager, og så er knøttet så blid og fornøyd når han våkner igjen :-)

Skrevet

Deilig når de sover. Min er snart 5 år å når han blir sur så går han opp på rommet sitt å legger seg å sove. Han fikk ikke se på tv nå så da gikk han rett i seng. Snål unge;o) hehe

Skrevet

Mini er 22 mnd, og sover alt fra 1,5 - 3 timer på dagtid (3 timer er i veeeldig sjeldne tilfeller!!) Han legger seg rundt 19 og er oppe alt mellom 06-07. (idag våknet han ikke før 08.25..HURRA!!!) Våkner ett par ganger om natten for å få smokken. Totalt sover han ca 12 timer i døgnet.

Skrevet

Snart 23 mnd. Søv ca 10,5 timar i døgnet når han ikkje søv på dagtid (20 - 6.30).

Viss han sovnar på dagtid (sjølv om det berre er snakk om kanskje 20 min), sovnar han ikkje før 21.30-22 om kvelden, men våknar likevel til vanleg tid om morgonen. Blir kanskje 9t viss han sovnar på dagtid.

Har aldri vore eit "sovedyr".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...