Gå til innhold

Var på besøk hos gudmora til mini ista...Oppgitt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som også er min kusine da. 28 år, samboer og ei jente som fylte 3 i mai.

Jeg blir så oppgitt hver gang jeg er der... Eller, kanskje ikke rette ordet... Men anyway..

Hun jenta ble som sagt 3 i mai.

Hun er fortsatt en bleieunge døgnet rundt. Hun har vært potteklar LENGE nå! Men når hun sier til mora si at hun må bæsje, sier hu bare "bare bæsj i bleien din du"

"Mamma jeg må tisse!" Samme sier hun da...

Det betyr jo at hun er mer enn nok klar til å gå på do!! Hvorfor hun gjør det, aner jeg ikke...Spurte en gang, da sa hun bare at de skulle begynne straks. Det er no 5 mnd siden.

Smokke er også noen hun bruker hele tiden.. Begynner å få sånn "utovertenner" om dere skjønner hva jeg mener... Har visst ingen planer om å slutte med den heller.

Jeg spør: "Skal du ikke slutte med smokka snart du da?"

Så smiler hun og ser på mamman og fniser. "Joda, det må vel bli snart" sier mamman.

Hun har smokka i munnen HELE tiden altså. Greit nok hadde det bare vært på natta, men neida.

Måtte bare få det ut til noen. Blir så frustrert =P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen tror at barnet deres er baby hele livet vettu... Jeg vet av en gutt som ikke kunne legge seg uten å ligge sammen til mora før leeenge etter han begynte på skolen... Gjør nok ungen en bjørnetjeneste med sånt ja... :-/

Skrevet

Synes det er dumt at foreldre overser at barna er klare for potta.

Men når det kommer til smokk stemmer det vel ikke at de får utovertenner av den? Det er bare en gammel myte.

Men med tommelen er det en sjans for overbitt, da den er mye hardere enn en silikonsmokk.

Skrevet

vet om flere tre åringer med smokk..så det er vel ikke helt uvanlig..men som regel så er det om natta og lite om dagen

(jeg har ingen smokkunger selv da..her er det tommelen og 5 år gammel..myyye verre å slutte med ja)

Ser ut som hun er veldig potteklar når ho sier ifra at ho vil bæsje.

hørest ut som mora er lat..

Skrevet

Skjønner hva du mener. reagerer på sånn "latskap" jeg også.

Skrevet

Ja og en ting til... Hun sover i samme rom som foreldrene enda.. Selv om hun har eget oppussa knallfint rom...

Mamman likte det bedre at hun lå i sprinkelsenga ved deres seng...........................Over 3 år!!!

Skrevet

Da lærer du hva du ikke skal gjøre da.

Kan skjønne at du ikke liker det, men man bør ikke dømme andre for det.

Foreldrerollen er ikke alltid like lett, og man prøver å gjøre som best man kan.

Synd at jenta ikke får lov å bli større, det er det..

Får håpe mamman tar seg sammen så dattra får kjenne åssen det er å bli større.. Kjenne og lære kroppen sin.

Skrevet

Du får jo bare håpe hun ikke leser her inne..

Syns det er best å passe sine egne saker. Lett å være ekspert når man har en liten baby.

Skrevet

Unnskyld meg men hva er galt med å bruke smokk? Min 3 åring bruker det hele tiden. Betyr det at jeg er lat? Ja det er lett å være ekspert når man har en baby

Skrevet

Å herregud. Har vel ikke sagt jeg er en ekspert!!

Må vel få si jeg synes det hun driver med er for drøyt da.. Kjent henne hele livet, så jeg vet hvordan hun er.

Skrevet

Ja, jeg synes det er galt å være 3 år gammel å bruke smokk dagen lang.

OG NEI, betyr ikke at du er lat! Herregud hva folk må mistolke alt her inne da!

Skrevet

Men lille søte deg.

Du har bilde på profilen din, og skriver her at det er gudmora til ungen din du snakker om.

Da er det vel ikke bare hun som er mindre smart?

Skam deg, så lenge hun tar seg av ungen sin, synes jeg du skal drite i hvorfor hun gjør som hun gjør.

Ungen bruker neppe smokk og bleier når hun starter på skolen.

Skrevet

Synes heller ikke du bør ha meninger om hennes barneoppdragelse, det er da ikke ditt ansvar. Tipper hun har slutta med bleie når det passer for alle......................, og har du spurt om hvorfor hun ikke har slutta da?

Hva slags venn er du som legger ut dritt om nære venninder her? Blei litt oppgitt nå......................

Skrevet

Vet du hvordan det er å slutte med smokk for barnet? Vet du hvordan det er å ha en liten gutt som maser hele dagen lang så man blir sprø i hodet for han ikke får smokken sin? Slutt å kritiser andres barneoppdragelse. Vi gjør det vi mener er best for barna våre. Du får vente litt med å kalle deg en ekspert. Spennende å se hvordan overgangen blir for barnet ditt =) Gleder meg til å høre om det. Gud bedre sønnen min er enda ikke klar for å slutte med bleier og han fyller 3 år den 24! Sjokkerende ikke sant? hehe

Skrevet

Skjønner jo godt du synes det er litt rart. Jeg synes også det er rart å overse at barna vil slutte med bleie og la de gå med smokk hele dagen lang. Kanskje hun gruer seg til å miste babyen sin?

Jeg synes heller ikke det er særlig lett å snakke med treåringer med smokk, for man skjønner jo ikke hva de sier. Kjenner en treåring som går med smokk hele tiden, og hver gang han snakker til meg sier jeg at han må ta ut smokken så jeg skjønner hva hun sier. Da blir mammaen ofte litt flau.

For ordens skyld så har jeg en treåring selv.

Skrevet

jeg blir oppgitt når jeg leser slike inlegg.. :/ fordi:

Dette er ett forum og her kommer mange meninger fram.. men hva får en til å dømme folk fordi de sier noe så enkelt som dette inlegget faktisk var.. synes det er synd at noen skal angripe inleggere for deres meninger jeg.. det er mange måter og si det man mener på.. blir ukoselig når man skal svare på en dårlig måte synes jeg..

Ville bare få sagt det for jeg kjenner jeg blir skuffet når inlegg tar denne veien som det gjorde her..

Det skal vell være lov og diskutere hva man mener om 3åringer med konstant smokk bruk og også om foreldre som ikke gidder og følge barna sine på do når de er klare for det. Gi rom og plass til alle meninger! please :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...