Gå til innhold

Dere hjemmeværende mammaer me barn i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min skal begynne i bhg snart.

Jeg går hjemme, men skal studere over nettet.

Han skal gå i bhg to dager i uka.

Begynte å tenke litt nå, når henter dere barnet/a i bhg når dere selv er hjemme?

Jeg kommer til den første tiden og lengte etter han. Men vil jo ikke hente han for tidlig heller.

Tenker at han begynner i bhg rundt 0930. Men hentes???

Den første måneden vil jeg ikke ha han der for lenge, så kommer nok til å hente han den rundt 12-13 tiden.

Tror jeg..

Tenk om jeg henter han for tidlig igjen??

Kanskje han skulle vært der til 14-15tiden..;)

I den bhg har de utetid fra 12 og helt til de hentes.

(hvis det ikke er for kaldt ++)

Litt dumt å ta fra han utetiden også...

ÅÅÅÅ..... Må jeg drive og tenke sånn frem og tilbake HELE tiden???;)

Lille gutten min skal i bhg..

Ikke lett å være mamma me slike tanker hele tiden.. ;)

(det må sies at jeg gleder meg til å få han i bhg for han vil få godt av det, elsker jo barn og håper han blir mindre avhengig av meg. Griner bare jeg går ned trappa og lign. Så er det bare det at jeg får dårlig samvittighet siden jeg faktisk går hjemme og han KAN være hjemme også..) huff...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg jobber 50%. pjoken har akkurat begynt i bhg. Har fått beskjed fra flere hold om at det ikke er lurt å levere dem så sent, for da kommer de aldri inn i leken den dagen. Så selv om jeg har fri leverer jeg ca 8. Pjokken er uansett oppe tidlig. henter kl 1530. Da får han med seg utelek og kl 15 måltidet :)

Jeg har ikke dårlig samvittighet pga dette i det hele tatt. Han storkoser seg der sammen med de andre barna!

Skrevet

han er forresten 17 mnd.

Skrevet

Pilten går i bhg 3 dager i uka nå (gikk 2 dager fra april) Jeg henter han 15.30. De spiser frukt kl 15, og siden han bare spiser frukt i bhg (vil ikke ha hjemme) synes jeg han må få med seg fruktmåltidet der. Hentet han 15 i starten, men da ødela jeg fruktmåltidet for han :o)

Slik får han med seg både utetid og frukt.

Jeg går på attføring og skal til med omskolering pga sykdom, men må få stabilisert sykdommen litt mer først.

Jeg sleit med det samme som deg, men nå ser jeg han trives så godt i bhg så da går det bedre. Jeg sliter med lite energi og klarte ikke helt å gi han det han trengte av stimulering og lek med andre barn. Nå er han en helt forandret gutt. Mye mere blid og trives så mye bedre. Nå får han leke, synge, danse, hoppe og sprette :o)

Selv om jeg fortsatt har mine anfall av *jeg burde hatt han hjemme* syndromet går det bedre!

Skrevet

:)

Daniel legger seg klokka 20 og står opp 08 igjen.

Noen ganger blir det sikkert 09 at jeg leverer han også.

Jeg vil se først åssen det går i bhg før jeg evt legger han tidligere..

Men takk for svaret! =)

Skrevet

Jeg leverer mellom 8 og 9 om morgenen. Han får sove til han våkner selv, for jeg trenger jo ikke akkurat være noe sted til noe tid.

Drar han ikke ut av senga pga barnehagen. Her er det helt greit å levere så sent som kl 10.

Skrevet

Var godt å høre det Nita@ & firkløveret=)

Jeg har jo jobbet i bhg selv og jeg har sett av barna virkelig TRIVES i bhg.

Men så er det min sønn da, gjør han det?? ;)

Huff... :)

Jeg har sliti en stund me lavt jernnivå, så er litt svimmel ++, har lite energi selv.

Tror nok at jeg også kommer til å bli en MYYE bedre mamma for han.

Og endelig kan jeg reise til nevøen min en tirsdag i mnd og besøke han og BARE være tante for HAN!:P

Har ikke vært det på 2år nå da jeg ikke kan gå fra daniel 10sekunder engang, var jo så dårlig i svangerskapet også.

Vet iallefall at 4åringen gleder seg ekstremt mye til det:)

Vil nok gjøre godt for meg og savne sønnen min litt å, selv om det gjør vondt.. Innimellom.. =)

Du beroliget meg iallefall!:P

Skrevet

Jeg skal studere i 3 dager på dagtid og 4 dager på kveldstid. Siden jeg har denne kveldstiden kommer jeg til å hente han 14-14.30 tiden så vi får vært sammen før jeg drar igjen 16.30. Håper at jeg rekker unna med litt husarbeid, handling osv ved siden av lesingen, slik at vi bare kan bruke tiden sammen;)

Skrevet

Småen her møter som regel opp til frokost.. 0830

Noen ganger henter vi han rett etter lunsj, ca 13, men er det mye å gjøre henter vi han 15, da har han akkurat spist frukt.

Skrevet

Vi har også kommet til at det er bedre å levere ikke så sent for at jenta skal komme lettere inn i leken. Når det gjelder henting må du forhøre deg litt om sovetider. Ofte sover jo de små en stung midt på dagen. Da blir det jo dumt å komme for å hente før de våkner eller når de akkurat har satt seg ned for å spise. I vår barnehage er det få som velger å hent før kl. 15.00 rett og slett forde det blir så urolig for ungene. De fleste sover uansett til nærmere 14.00. Da står de opp og så er det mat kl. 14.30. Jenta mi blir ganskr sur hvis hun blir hentet så tidlig.

Hvis jeg var deg ville jeg heller latt ham være litt lengre i barnehagen disse to dagen. Da kan du jobbe ordentlig den tiden, og så kan du heller la ham ha rolige dager sammen med deg de andre dagene.

Skrevet

Tror kanskje det er litt vanskelig og si hva du bør gjøre nå.. for det ser du så godt selv etter noen dager i barnehagen :o)

Når de spiser.. når han vil sove og hvor oplagt han er har jo mye og si. tror det vil gå kjempe fint jeg bare du lar det gå seg til litt..

DU er jo en god mor og velger og gjøre det som er best for ditt barn :o)

lykke til! :o)

ps. jenta mi er 11 1/2 mnd i dag og begynte i barnehagen for 11 dager siden og det går helt flott :o)

Skrevet

Takk for svar dere:)

Jeg kommer nok ikke til å dra han opp av senga for å begynne i bhg.

Han sover lenge og slik vil jeg ha det i helgene åsså.

Det er bare meg.

Grunnen til at han skal i bhg er ikke fordi jeg vil han skal være der, men for å få han vant til hva det vil sii å gå i bhg og at jeg kommer tilbake.

At han skal lære seg hva det vil bety.

JEg flytter neste sommer, og da håper jeg å få begynt i jobb i oslo, og vil at han DA skal være vant til hva barnehage er for noe.

Takk for det babymaker fikk Mira 25.8.06=)

Skrevet

De aller fleste barnehager har kjernetid mellom 9.30 og 1400, så de setter nok pris at dere leverer dem til da senest, og ikke henter før 1400. Blir vanskelig å planlegge, gjennomføre turer osv hvi ikke.

Skrevet

Ja, jeg vet.

Kommer til å forhøre meg om det.

I den barnehagen jeg jobba i, spiste de mat 1000. Og de ser helst at barna er der innen da.

Så det er derfor jeg tenker som jeg gjør, Daniel skal ikke begynne i den bhg, men den bhg (som ligger rett nedenfor den andre) så er det lik tid og de samarbeider.. :)

Men, må forhøre meg me bhg.

Er bare alle tankene som dukker opp vettu.. :)

Skrevet

Jeg studerer hjemme og guttungen er i barnehagen full tid, han er 2,5 år.

Som regel leverer jeg mellom 9 - 10 og henter ved 15. 16 tiden. For å studere hjemme fra, ja det er tøft.

Men snakk med barnehagen, barnehager har som regel kjerne tid hvor det er planlakte aktiviteter ol.

I barnehagen til guttungen er det kjernetid mellom 10 og 15 og barnehagen vil gjere at barna er der da fordi da får dem vært på dagens "planlakte aktiviteter "

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...