Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Noen som har peiling på blodsukker nivå her? Både moren og faren min har sukkersyke. De går IKKE på insulin sprøyter, men tar tabletter hver dag. Igår når jeg stod opp, tok jeg sånn stikk blodprøve for å sjekke blodsukker nivået på tom mage. Det har alltid vært rundt 4,5 eller litt over, noe mor og far sier er normalt for en med IKKE sukkersyke på TOM mage. Men i det siste, har blodsukker nivået mitt liggi på 3,2 eller maks 3,3. Ja dette er på tom mage, men ofte er det slik at jeg har spist mye søtt kvelden før. Det er farlig lavt, er det ikke? Ikke det at jeg blir dårlig eller svimmel eller no', merker ingenting egentlig, men høyt blodsukker nivå er jo farlig for barnet, er ikke lavt blodsukker nivå også farlig da?! Uff, blir så bekymret...
M*A*S*H* Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 Dette er ikke farlig. Det er helt normalt å ligge lavere om morran når man ikke har spist. Men dette er grunne til at mange er kjempesultne når de står opp:-) Dessuten bør du droppe alt det søte om kvelden - det har hverken du eller babyen godt av. Spis noen grove brødskiver istedet:-D
Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 ScoobyDoo, ja det er normalt å ligge lavere på morran, men ikke SÅ lavt! Kjære Anonym, jeg selv sliter med lavt blodsukker (er ikke gravid jeg men), og niva 3 er veldig lavt kjære deg, spesielt hvis du ikke lider av lavt blodsukker fra før av. Skjønner ikke at du ikke har svimt av eller merket noe i det hele tatt! Mærtah!
Erisa* Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 Tror ikke det er for lavt for barnet, men plagsomt lavt kan det nok være, ja! metabolismen forandres når man er gravid, slik at man går fortere tom, det gjør i alle fall jeg! Hvis du er bekymret for dette kan du jo snakke med legen din. I tillegg kan du se litt på vanene dine; går det for lang tid fra du spiser om kvelden til frokost? Spiser du sunt med mye fiber til kveldsmat, eller blir det mer usunn mat da? Slike ting vil jeg tro spiller inn på blodsukkeret om morgenen. Snakk med legen din om dette, du.
M*A*S*H* Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 "ScoobyDoo, ja det er normalt å ligge lavere på morran, men ikke SÅ lavt! Kjære Anonym, jeg selv sliter med lavt blodsukker (er ikke gravid jeg men), og niva 3 er veldig lavt kjære deg, spesielt hvis du ikke lider av lavt blodsukker fra før av. Skjønner ikke at du ikke har svimt av eller merket noe i det hele tatt! Mærtah! " Jo - rundt 3 i blodsukker er ikke spesielt lavt. Man regner ned til 2.5 som normalt fastende blodsukker. Noen kan få symptomer på at man er sulten, blir ukonsentrert og litt skjelven, det får jeg når det nærmer lunsj eller er lenge siden jeg har spist. Dette er ikke farlig. Folk som sliter med dette bør kutte ut raske karboyudrater og spise sunnere, så slipper de alle toppene og nedturene i blodsukkeret.
Buick Skrevet 12. august 2007 #6 Skrevet 12. august 2007 Så lenge du ikkje har sukkersjuke sjølv, så er det ikkje farlig om det blir så lavt på fastande mage. For oss uten sukkersjuke er det vel vanleg med mellom 2 og 6 ein plass lurer eg på. Men når ein er gravid krever gjerne kroppen oftare næring enn ellers, så her er det berre å vere flink med frukosten jenter;) Buick
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå