Gå til innhold

Nattavvenning...dere som har gjort det

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første natten var hun våken 1,5 time, andre natten ca 5 min.

Vi brukte ikke ferber.

Skrevet

Hvor gammel var hun da?

Skrevet

Sukk...to dager. Her prøvde vi 4 dager, uten at vi så noen forbedring. Så jeg ga opp og bestemte meg for å avvente litt. Kan det være at knøttet bare ikke er klar, selv om han får masse mat på dagtid og har fin vektoppgang?

Skrevet

Her tok nattavveninga 3 dagar.

Pappaen og snuppa sov på same rom, medan eg låg på gjesterommet. Første natta våkna ho halv fem, og pappaen stod opp og gav vatn. Og så la dei seg etter ei stund. Pupp når ho våkna etter 6, (huska ikkje heilt tida)

Neste natt våkna ho fem, og pappaen stod opp og gav vatn. Så var dei litt oppe for så å legge seg igjen, og pupp kl 6.

Tredje natta sov ho til halv seks, og fekk pupp kl seks. Og i ettertid har ho sove til rundt seks og fått pupp då.

Hadde aldri trudd at det gjekk så bra. Trur nøkkelen er at pappaen tar babyen 3 netter..

Skrevet

Det er kanskje det som er problemet, at ikke pappan tok ham? Hmm...får vel se om vi kan få til det neste gang. Men da må jeg motivere pappan, for han mener det bare er tull med nattavvenning når han ser sønnen sin gråte, da glemmer han alle tanker på at det er viktig for barn med søvn :)

Skrevet

Vi har holdt op i 2 1/2 mnd og ho våkner fremdeles. Jeg har sovi på gjesterommet i et par uker av gangen før vi har prøvd å sove sammen igjen. Når jeg sover på gjesterommet våkner ho litt og sovner igjen med smokken, når jeg sover i samme rom som ho, våkner ho og illskriker til ho får pupp. Ho er 9 mnd.

Lurer på hva vi skal gjøre...

Skrevet

Bruker forresten ikke ferber, men stryker og av og til bærer til ho sovner igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...