Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Min lille nevø har fått antydet epilepsi, men jeg tror dette bare er "toppen av isberget". Noen som vet om noen diagnoser man ofte kan få i tilknytning til epilepsi? (jeg vet at det går ann å ha epiliepsi og bare det, men i dette tilfellet er det nok mer - og lurer derfor på om noe er mer vanlig enn annet å være diagnosert med samtidig.........)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 Epilepsi finner man oftere hos barn som har utviklingsforstyrrelser enn hos barn uten andre diagnoser (jeg er vernepleier med div. videreutdanninger og jobber med mennesker med utviklingsforstyrrelser). Hvis dere mistenker at "noe" er galt, at utvikling på et eller flere områder ikke er helt som den skal eller hvis dere ser oppførsel som dere reagerer på, kan dere be om at pedagogisk-psykologisk tjeneste i kommunene hjelper dere med en vurdering. Kontakt kan formidles gjennom barnehage/skole, hvis det er aktuelt. Men som du sier selv, mange har jo bare epilepsi! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 tusen takk for svar, det var noe sånt jeg tenkte kanskje kune henge sammen.. han er pretty much nyfødt og utredningen er bare såvidt i gang. Epilepsi gir en forklaring til flere av symptomene - men det er fortsatt en del som ikke kan ha logisk sammenheng med epilepsi. Jeg mistenker psyk. utviklingshemming/hjerneskade etc. Dette er jo vanskelig å "se" når de er så små. vi merker det ved at vi ikke får "kontakt" med han selv om han er nesten tre mnd. Ikke blikk eller smil eller noen ting. Heldigvis tar sykehuset det alvorlig og utredningen vil nok gi svar på alle våre spørsmål!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 Ja, sant at det er vanskelig når de er så unge! Allikevel er det rart med det, foreldre/familie merker ofte at noe er i veien. Jeg er glad for at dere har fått kontakt med fagfolk allerede! Oppfølging fra så tidlig som mulig er vesentlig, og med god oppfølging kommer dette til å gå så bra som mulig, uansett hva som vil vise seg å være der. Både han og foreldrene er heldig som har en tante som deltar i livet hans...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå