Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 De som ikke klarer å slutte å røyke burde ikke fått lov å bli gravide... Tenk som de forgifter fosteret i magen.....noen dør og andre barn får varige men... Også sitter de å "siper" og er så redd for å miste...... Jæv.. idioter
Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 Helt enig!!! Ei venninne av søstra mi har slitt med å bli gravid. Hun endte opp å bli gravid med prøverør. Hun klarte ikke å slutte å røyke. Men legen hadde visst sagt til henne at heller én liten røyk enn stress. For det var heller ikke bra for barnet. Men, det tok kaka da hun 2 dager før termin satt å røyka og i tillegg forteller meg at hun kjenner barnet sammenkrymper i det hun tar draget. Hvordan i SVARTE HÆ.... kan hun få seg til å ta den jæ... røyken da!!!!????? IDIOT!!! -i dag er sønnen hyper..har astma og allergi. Jeg sa det rett til henne. Er jo din skyld som røyka under svangerskapet, men da sa hun at legen hadde sagt det ikke hadde noe å si. Enten juger a, eller så har hun en ræva lege!!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 Dere er jo dumme som brød begge to. Jeg røyker faktisk ikke, men mora mi røyka da hun gikk med meg og det gjorde alle hennes venninner da de gikk gravide også. Ingen av det kullet mitt er syke på noen måte,ingen med astma/allergi og ingen som døde i dødfødsel. Jeg spurte til og med legen min når jeg var der sist, og han sa at det var 20% sannhet og 80% skremselspropaganda. Det er FAKTA at astma og allergi er hyppigere i dag enn for 20 år siden selvom vi aldri har gjort så mye rikitg som nå. Dette kommer av klimaforandringer. Så jeg mener det at dere ikke skal dømme, folk gjør som de vil når de er gravide. OG TA MED DERE HELE DISKUSJONEN INN PÅ RØYKEDEBATTEN
Turid Laila Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 Må si meg litt enig med anonym 12.13. Min mor og alle hennes venninner røyket under svangerskapene. Ingen av oss som hadde noen problemer heller. Friske og raske alle sammen. MULIG at det er bare sammentreff, men..
Turid Laila Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 Bare så det er sagt, jeg røyker ikke, men jeg snuser. snuste ikke mye under graviditeten, men litt ble det. Og jeg fikk en helt frisk gutt som var akkurat gjennomsnittlig! Snuser i ammeperioden også, men begrenser det til en rett etter gutten har fått mat, så om han får i seg noe nikotik i det hele tatt så er det ikke mye!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #6 Skrevet 11. august 2007 Selv om mora di røyka med deg betyr ikke det at røyking er ufarlig i svangerskapet vet du. Du virker jo ikke helt på nett, så noen negative effekter har kanskje røykinga til mora di hatt på deg allikevel. Det sier seg jo selv at røyking i svangerskapet ikke er så jævla fornuftig!
Turid Laila Skrevet 11. august 2007 #7 Skrevet 11. august 2007 Har aldri sagt at det er BRA å røyke, hverken for mor eller barn! Djiiizzz
theafranord Skrevet 11. august 2007 #8 Skrevet 11. august 2007 Herreguuuud!!!!!!!! Les aviser, blader og se litt på tv.....det finnes dokumentasjoner overalt at røyking er farlig for fosteret....man skal IKKE røyke under svangerskapet. Til og med på sigarett pakken står det at RØYKING DREPER,....så HALLO....klart det påvirker den lille i magen også.... Før i tiden visste de ikke så mye om dette.....og om deres mødre og venninner røyka med dere og slapp unna har man ingen garanti... Svigerinna mi røyka med begge barna sine, og begge er fullpakka av astma....og jeg vet om flere tilfeller....
Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #9 Skrevet 11. august 2007 Husk at astma og allergi også er arvelig fra mor/far til barn.....
kazy Skrevet 11. august 2007 #10 Skrevet 11. august 2007 denne diskusjonen, er utgått på dato, men like viktig for det.... en tankevekker kan være å se tilbake på alkoholdebatten om drikking i svangerskaper. mange mente det ikke var farlig for mødrene deres drakk i mens de var gravid. nå i 2007 er det ingen som påstår at alkohol ikke er farlig?? det trengs tid for å skifte holdninger. alkohol er farlig og røyking er farlig! det er kanskje ikke så mange barn som blir skadet eller dør, men er det ikke viktig å redde de som reddes kan. har selv røykt og sluttet når vi startet prøvingen, det gikk helt fint heldigvis. men det er ikke likt for alle. prøv å kutte ned hvertfall!? dessuten tror jeg de fleste mødre prøver å gjøre det beste for sine barn.
Anicol*Blir det pergospire? Skrevet 11. august 2007 #11 Skrevet 11. august 2007 jeg slutta å drikke og røyke den dagen vi bestemte oss for å prøve=) Bare for sikkerhetsskyld
Anonym bruker Skrevet 12. august 2007 #12 Skrevet 12. august 2007 Synes det er forkastelig at det går ann å røyke i svangerskapet når man VET j****g godt at det er fryktelig farlig for fosteret, og kan gjøre ubotelig skade på det! Greit at det er 20% fakta og 80% propaganda ang røyking, men 20% er mer enn nok til å bli motivert til å slutte!! Tygg nikotintyggis og sitt og strikk i stedet!! Så slipper dere giftpinnen i kjæften! Er ikke så himla vanskelig å slutte! Gjort det selv! Om dere ikke klarer det for deres egen del, i allefall gjør det for det mest verdifulle dere har! Barnet deres!!! De fortjener bedre enn å "bo" i et forgiftet miljø i magene deres! Vet dere forresten at morkaka renser vekk de meste av giftstoffer, unntatt nikotin? Alt giften dere suger i dere går rett i ungen deres! Kan like godt stappe en prince i kjeften på de idet de kommer ut.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2007 #13 Skrevet 12. august 2007 Nikotin-preparater skal IKKE brukes av gravide, bare sånn at det er sagt. Når det gjelder å slutte å røyke for så å skulle bruke nikotin-tyggis, så er frem og tilbake like langt. Bare sånn for å ha nevnt det.... Synes forøvrig slike debatter (ang røyk i svangerskap) er ganske stygge jeg, det er faktisk ikke sånn at folk som røker ikke vet om at det er skadelig, og de sitter heller ikke og ler av skadefryd... For anledningen, en smule anonym...
gravid me nr 8 :-) Skrevet 12. august 2007 #14 Skrevet 12. august 2007 så nå var d på`n igjen med den røykedebatten......
Anonym bruker Skrevet 12. august 2007 #15 Skrevet 12. august 2007 Det er ikke bare i svangerskapet røyken skader barnet. Ettervirkninger i form av at barnet henger etter i utvikling, krybbedød etc. Følger dere ikke med på krybbedød-debatten? Nå er jo røyking en klar medvirkende årsak til krybbedød. Lykke til røykere, håper dere kan suge inn dritten med god samvittighet.
M&MH Skrevet 12. august 2007 #16 Skrevet 12. august 2007 BLABLABLABLABLABLABLABLABLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Amanda- Skrevet 12. august 2007 #17 Skrevet 12. august 2007 BLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLA BLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA BLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAABLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA HAHA
me-mommy...?har fått nr 3 Skrevet 12. august 2007 #18 Skrevet 12. august 2007 gjesp.....!!!!! jeg tror jeg sovner.... kos dere med å være hissig og stresse dere opp pga oss som røyker for det er jo så mye bedre for ungen det.....
me-mommy...?har fått nr 3 Skrevet 12. august 2007 #20 Skrevet 12. august 2007 yess.... kom så går vi å tar oss en feit, saftig og god SIGAR!!!!!!!!!
mor.monsen Skrevet 13. august 2007 #21 Skrevet 13. august 2007 det er jo en egen røykedebatt her...... bruk den! er jo ikke noe å diskutere anyway. blir jo aldri enige! bare så det er sakt. jeg røyker ikke. å til dere som røyker...det driter jeg i. det er ikke mitt problem. det er deres og barna deres problem. inn på røyke debatten med dere.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #22 Skrevet 13. august 2007 Så kan jo dere kjernesunne sitte der og klø, dere røyker jo ikke selv og dermed så er ikke dette DERES problem!! Faen ass, det er så innmari mange gravide som blir helt BITCH! Jaaaaaada... skylde på hormonene dere, er sååå fælt å være gravid. Mister jo all selvkontroll og.. Nei vettuhva! Kan dere ikke kose dere med at dere er gravide og la alle andres laster og lyter ligge utenfor deres interesseområde?? Skulle tro dere har nok med å gjøre klart til et nytt fam.medlem i stedet for å irritere dere sånn over alle andre!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #24 Skrevet 14. august 2007 gesp......hva har vi røykedebatten til da folkens???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå