Gjest Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 En i familien har gjort det, men det var for flere år siden før det nye systemet hos udi.
er det muuulig Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 faren til ungene søkte familiegjenforening med meg for jeg var gravid og vi var nygifte.... noe du lurer på?
Lille søtnos Skrevet 11. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2007 Ja, litt på tips om fremgangsmåten. Noe man bør vektlegge i søknaden osv. Gjelder foreldre.
Gjest Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 Det er i hvertfall viktig å kunne dokumentere at man har gode nok inntekter til å forsørge dem man søker om gjenforening med. Likningsattest eller noe sånt bør legges ved. Dersom vedkommende ikke tjener bra nok kan noen andre stille som garantist, dvs love at de vil forsørge vedkommende dersom den som søker om gjenforening ikke klarer det.
Gjest Skrevet 11. august 2007 #6 Skrevet 11. august 2007 Vet ikke så mye hva som er lurt å skrive ellers, for det jeg har vært borti er noen som fikk ektefellen sin hit...og da er det jo ganske innlysende at gjenforening er på sin plass. Hvor gamle er barna som vil ha foreldrene sine hit?
Lille søtnos Skrevet 11. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. august 2007 Barna er voksne. De kan forsørge uten problemer. Problemet er kanskje at den det søkes for ikke kommer inn under de vanlige kriteriene fordi vedkommende er under 60 år som er grensen. De skriver på UDI sidene at det da kan tas sterkt menneskelige hensyn, men jeg vet ikke hva som menes med det, og lurer derfor på om noen har erfaring eller kanskje bekjente i UDI.
Gjest Skrevet 11. august 2007 #8 Skrevet 11. august 2007 Hmm...tenke tenke. Jeg kan prøve å høre med ei vennine som har jobbet for noas i flere år. Det er på tide å ta en prat med henne uansett. Hun kjenner jo godt til udi og rutinene deres, samt at hun er innvandrer selv og derfor kjenner mange som har søkt om familiegjenforening
Lille søtnos Skrevet 11. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 11. august 2007 Tusen takk, det hadde vært kjempe fint. Greit å vite hva de ser etter i en søknad =)
Gjest Skrevet 11. august 2007 #10 Skrevet 11. august 2007 Ok, skal ringe henne når det blir anstendig ringe-folk-som-kanskje-har-vært-på-byen-tid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå