Gjest Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 det var ikke vondt å presse ut barnet? det som jeg synes var helt jævlig var veene (altså de sinnsyke menssmertene)
Gjest Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 Veene var verre,,,men f@£n så vondt det gjorde da hodet sto fast i åpninga. *grøsse* Glad det er lenge til neste gang, for jeg er ei skikkelig pyse!
Gjest Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 Og at det brenner nedover lårene!! Helt enig! Å klemme ut ungen var bare en fryd!!
Gemini77 Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 Enig i at veene var verre, men jeg syns det var j....vondt å presse ut lillegutt..
Gjest Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 hmmm. helt ærlig så kjente jeg ikke det en gang jeg! jeg hadde gruet meg kjempe mye til det og hodet ble sittende fast i åpningen mellom to rier, men det gjorde ikke vondt i dte hele tatt! kjente bare at det sprengte! var heldig jeg da skjønner jeg!
Nr-3-i-Magen Skrevet 11. august 2007 #6 Skrevet 11. august 2007 Jeg syns det var verst å presse ut. Da gjorde hver rie mye vondere, men åpningsriene varte jo lenger, så blei meir sliten av det.
Sentralstøvsugeren Skrevet 11. august 2007 #7 Skrevet 11. august 2007 Enig i de to første, det var bare herlig når jeg kunne begynne å presse.....Selma derimot var ikke så grei å presse ut....det gjorde bare mere vondt enn med de to andre.....men jøsses.......rier er vondere!
Gjest Skrevet 11. august 2007 #9 Skrevet 11. august 2007 Jeg husker pressinga som veldig slitsom. Det var et strev å klare å trekke pusten godt nok før hvert trykk, og ikke minst å slutte å være andpusten før neste trykk...men jeg kan ikke huske at det var noe særlig vondt i forhold til veene.
hårsår Skrevet 11. august 2007 #10 Skrevet 11. august 2007 Ja, jeg er enig. Veene var vonde, men ikke uutholdelige. Hadde ikke noe smertestillende. Hodet til lillemor satt fast i 3 rier, for pressriene forsvant så fort, men jeg kjente ikke at hodet presset i åpningen.
blimbaby Skrevet 11. august 2007 #11 Skrevet 11. august 2007 Enig jeg også... Pressriene er vonde, men det skjer noe.. det føler man ikke under åpningsprossessen....
Hidjey Skrevet 11. august 2007 #12 Skrevet 11. august 2007 Tror jeg var heldig, kom på sykehuset med 3 cm, sovnet, våknet tre kvarter etter med 8 cm. Var ikke så vondt å presse, med det føltes jævlig når det fløy folk rundt og legen brølte at ungen måtte ut NÅ, og de røska han ut, rett og slett.
Gjest Skrevet 11. august 2007 #13 Skrevet 11. august 2007 Tja.. Begge mine gutter har var 39 cm rundt hodet, så jeg har absolutt kjent det når de kom ut. Minstemann var i tillegg stjernekikker, og da blir omkretsen enda større. Men riene er verre! Aua...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 11. august 2007 #14 Skrevet 11. august 2007 Kom aldri til noen pressrier vi, men rien var vonde ja. Det vondeste var den brenningen i lårene ja. Det er jo forskjellig hvor folk får vondt. Noen i lårene, noen i magen, noen i korsryggen.. og noen alle steder. Lårene var det værste ja. AUAUAUAUAUA! Også ble jeg så kvalm. Barnefaren hadde parkert ulovlig når vi kom til sykehuset så han skulle ned å flytte bilen, og jeg sa jeg skulle bli med å gå ned samt å vente i resepsjonen så jeg kunne gå litt der. Jeg sto å holdt meg fast i en søyle der i 40 minutter fordi den dusten dro på mcDonalds for å spise!! Han hadde nemlig vært oppe hele natten med meg, sovet i en stop på sykehuset i noen timer og syntes nok fryktelig synd på seg selv!! Var litt forbannet. *fnis* Egoismen syntes vel i alt annet han gjorde de neste 8 mnd også. Hehe. En liten avsporing her ja, men poenget var at jeg var sååå nære ved å spy hver gang en ri kom i resepsjonen der. Flere som ble kvalm av riene??
Hidjey Skrevet 11. august 2007 #15 Skrevet 11. august 2007 Det første jeg gjorde var å spy da jeg kom til sykehuset. Jordmoren mente at det var en smart ting, for det hadde satt fart på åpningsriene.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 11. august 2007 #16 Skrevet 11. august 2007 Hmf.. kunne ingen sagt det til meg da så jeg kunne spydd litt da. Hehe. Sto å holdt meg fast å så etter nærmeste spøledunk. høhø!
Hidjey Skrevet 11. august 2007 #17 Skrevet 11. august 2007 Da vet du det til neste gang Jeg var livredd for å spy, for jeg var sikker på at jeg skulle spy opp hele ungen, men det føltes så utrolig godt etterpå..
silhah og emilie Skrevet 11. august 2007 #18 Skrevet 11. august 2007 pressriene var verst ja..men så hadde jeg pressrier i 4 timer uten ha nok åpning til å kunne starte med pressingen:s jeg ble bare kvalm av lystgassen som jeg prøvde jeg..så det ble en fødsel uten smertestillende på meg..og jeg som hadde gledet meg såå mye til å prøve lystgass hehe:p
Gjest Skrevet 11. august 2007 #19 Skrevet 11. august 2007 Jeg ville heller hatt åpningsrier i ENDA et døgn hvis jeg fikk velge mellom det og pressrier. Joda, åpningsriene var jævelig vonde og jeg visste ikke hvor jeg skulel gjøre av meg, MEN når pressriene kom så trodde jeg ærlig talt at jeg skulle dø nesten, lå å forbannet alle krekene som noen gang hadde sagt til meg at pressrier var befriende hehe lå vel å presset i rundt 40 min også og hodet og kroppen kom ut på to forskjellige rier, så jeg måtte ligge med tuppa halvt ute og halvt inne i 2 min, det BRANT!!! usj, neste gang skal jeg ha en kort fødsel som ikke varer i mer enn 12 timer maks og hvor ungen spretter ut av meg på 15 min ååå det må være en drøm!
Espoir Skrevet 11. august 2007 #20 Skrevet 11. august 2007 Enig med deg. Eller, det var jo vondt det også, men bare peanuts i forhold til åpningsriene.
ippemo får augustbaby Skrevet 11. august 2007 #21 Skrevet 11. august 2007 Ikke enig med deg første gangen, men enig med deg andre gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå