Gå til innhold

Kaker ol til barselbesøk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere tenkt og lage og fryse ned til barselbesøk?

i såfall hva?

Og når begynner dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg orker ikke tanken på å bake nå frem til fødsel. Kjøper enten inn noen kjekspakker ellers får de som kommer ta med seg noe. Kommer til å si ifra til folk om det og det forstår de helt sikkert veldig godt :-)

Skrevet

HOs oss blir det vel kjøpt inn kjeks, kaffe og brus tenker jeg. Har ikke overskudd til å bake og styre på forhånd.

Skrevet

vettu sånt synes jeg ikke besøkende bør kreve av en barselkvinne jeg..da kan heller de ta med seg noe når de kommer..jeg kommer ikke til å være klar for teselskap to dager etterhvertfall

Skrevet

Her får de ta med medbrakt hvis de skal ha noe annet en kjeks:-) Men det pleier de og gjøre uansett siden jeg ikke akkurat er noe bakemester.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg synes jo at de som kommer på besøk må ta med seg noe jeg.

Da jeg var på besøk sist hadde vi med oss middag :)

Da hadde ikke foreldrene spist noe annet en brød på to uker....

Men akkurat nå så skal faktisk mannen min i gang med å lage noen muffins til å ha i frysen. Vi fant nemlig en pakke med egg som var gått ut på dato på Kiwi (da er de jo gratis) og så ELSKER han å bake ;)

Og så kjøper vi vel inn noen kjeks og litt is tenker jeg... og kaffe er sikkert lurt... det har vi ikke ...

Skrevet

Hadde ikke tenkt til å bake noe. Tenker som dere andre at kjeks og kaffe får holde i lange baner, ellers får folk ta med seg noe selv når de kommer på visitt.

Men nå har snille snille svigermor sagt at hun kommer til byen så snart hun kan etter fødselen planlegger å bake fryseren min full mens jeg ligger på sykehuset. Så da blir det litt kaker i huset også her :-)

Skrevet

Skal heller ikke bake til barselbesøk.... Det er ordinær høflighet at gjestene har med seg når de skal på barslebesøk. Jeg kommer i allefall ikke til å bake noe som helst, men kaffe, brus og te kommer jeg til ha da...

Og har ikke besøket med noe til kaffen, så blir det bare servert drikke..

Er sær sånn jeg, hehe... Men selv har jeg alltid med med bakverk om jeg skal på besøk til noen som har fått barn, og setter over kaffe/te og dekker på også... Den som har født skal ikke ha noe brydderi ved å få besøk.

Bare min mening altså...hva jeg mener er skikk og bruk.. :-)

Skrevet

Jeg må vel ikke bake også?

Har mer enn nok med å fikse middager om dagen, og skal love at de ikke er spesielt kompliserte, he he...

Har ferdig vaffelmix i skapet + jeks og is... Holder vel det? De som evt kommer blir vel uansett ikke lenge tenker jeg:)

Skrevet

Besøkende , spes. slekta får ordne seg selv.

Egentlig vil jeg ikke ha dem her heller. Folk er det nok av. Vi er en stor familie med mange barn. Nok mas og gris.

Familien min er bare plagsom, så jeg gruer meg ... iallefall til nordlendingene. De stinker røyk og parfyme og snakker drithøyt. Heldigvis slipper vi unna Økologisk-mat-og-gud-fanatikerne. De er allergiske mot elektrisitetet og bor langt unna. Dessuten spiser de kun esekielbrød rett fra posen ... men de smatter og smuler no jævlig.

Men noen gode venner kommer nok. De er hjertelig velkomne, og de er av den omtenksomme sorten som somregel har med ting selv. Dessuten er det faktisk litt koselig å lage kake til sympatiske mennesker.

Vi stikker uansett av tre uker etter fødselen, så kanhende tar grusom-familien et hint !

:=0

Skrevet

Jeg har bakt noen boller og i morgen skal jeg lage en deilig sjokoladekake.

Gjør det kun for meg selv. Da har jeg noe og bedrive tiden med. I tillegg så liker jeg og bake. Jeg storkoser meg når jeg duller på kjøkkenet enten aleine eller sammen med datteren min på to.

Ellers så tror ikke jeg det er noen som forventer at du skal diske opp når du får barselbesøk.

Har fått inntrykk av at normen er korte besøk, og en forventer ingen servering. Da er det heller de besøkende som skal diske opp med noe medbrakt.

Her får vi se dagen an. Kanskje noen får noe fra fryseren, kanskje blir de sittende der .

Skal du bake og styre, så gjør det for din egen del. Tror ikke noen forventer noe av deg.

Skrevet

Jeg har kjøpt inn toro sine pose kaker (gulrot og sjokolade). Å så skal jeg ha ingrediensene til glasuren klar. Har også kjøpt 123boller. Det får da være nok :) Enkelt å lage, og kan fryses ned :)

Ellers har vi kaffe i huset uansett (er to kaffemonser). Å så kanskje jeg kjøper inn noe saft eller no.....kan jo være greit for meg også under ammingen, skal jo ikke drikke kulsyreholdiger drikker da, så da blir det vel å gå i saft og vann :) Jeg tenkte jeg skulle begynne å bake i neste uke (da er jeg i uke37). Gidder ikke å styre med noe senere, skal bruke siste tida på å slappe av og gå på veggene av kjedsomhet tenker jeg :)

Skrevet

Bakte ikke noe sist. Men fikk besok av ei på barselhotellet, å hun hadde bakt en deilig sjokoladekake -den beste! men jeg kunne ikke spise den for sønnen min fikk mageknip:o(

Skrevet

Var ute i går og kjøpte kjeks som ligger klart i skapet. Ellers kjøpte jeg noen poser med Toro Muffins og gulrotkake, som er kjemperaskt å smelle sammen... Dette kan være samboeren sin jobb :-) Ellers er kaffe og brus i hus....det får holde. :-)

Skrevet

Hadde nettopp besøk av mamman min og hun hadde kjølebagen full av rørt bringebær syltetøy og eplemos som jeg slengte rett i frysern. Kjempe godt til vafler eller rundstyykker, eller bare brød.

I tillegg hadde hun med en ladning hjemmelagde havrekjeks.

Snille mamma'n min:)

Skrevet

Jeg har bakt 70 kanelruller, 50 pizzasnurrer og to iskaker. Det samme gjorde jeg for to år siden, og maten forsvant fort den. Men jeg gjør det kun fordi jeg liker godt å bake, og fordi jegalltid har for vane å diske opp med ting når vi får besøk! men har lovet meg selv å slutte med det når det føles stress og ikke så gøy lengre! Of høres nok ut som en gammel husmor!

Skrevet

Jeg skal bake noen kaker og sette dem i fryseren. Greit å ha noe å gjøre i ventetiden!!

Skrevet

Jeg har kjøpt inn noen bokser med is og kjeks jeg. det er enkelt og godt til kaffen.

Skrevet

Har bakt

Kanelsnurrer og boller

Muffins (helt flate og rare ble de - hehe)

Scones

Skal bake - om jeg orker

Eplekake

Sjokoladekake trur jeg

Mer muffins

Ha drikke av alle slag klart og glassur til kaker/boller

Og ha is i frysern

--og kjeks av ymse sorter i skapet

Liker å være vert jeg da.. så da må jeg ha ting litt klart - så kan sambo tine og gjøre klart

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...