Gå til innhold

Jeg og sambo hadde ett årsdag i går.......:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom hjem fra jobb, fikk mld om at han snart var hjemme. Så kom mld om at han stakk til en kompis en liten tur, kommer hjem om en times tid, gratulere med 1 årsdagen.... Greit, tenkte jeg, så rekker jeg å vaske kjøkkenet før han kommer hjem. Så kom nok en mld. "Ble invitert på middag, kommer seinere"........... Pleier man ikke å spise middag sammen når man feirer ett årsdag??????? Dro en tur til mamma for å vanne blomster(de er på ferie) , fikk da mld om "hvor er du?" sa hvor jeg var, "kan du ta med hekkesaksa? Forresten så legger jeg meg nå, er trøtt." SKUFFA!!!! Vi får EN eneste ett årsdag, så kan han ikke engang spise middag med meg!?!? Endte opp med å spise fjordlands alene.....

Er det bare min fyr som er så korttenkt og driter i det, eller er det fler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sakkars deg!

Dette er for dårlig. Jeg ville ha fortalt hva jeg mente, kanskje han da skjerper seg. Menn ser nok ofte på slike ting som bagatelle i forhold til oss.

• 2 uker senere...
Skrevet

Synes du burde fortelle ham (på en rolig måte) at du hadde forventninger, og ble veldig skuffet over at han ikke tok dagen deres litt høytidlig.

Min samboer blir veldig lei seg når han skjønner at han har skuffet meg med sin korttenkthet, for det var jo ikke meningen. Han husker som regel de spesielle dagene, men er ikke så flink på gaver, han får liksom aldri tid til å kjøpe/finne på noe. Mens jeg planlegger i god tid. Synes han er litt korttenkt han og.

Kanskje din samboer rett og slett ikke var klar over at du ønsket noe som helst ut av dagen? Menn er jo generelt litt mindre opptatte av den slags symbolikk...

Skrevet

En ide hadde kanskje vært å på forhånd avtale å gå ut å spise sammen. Tror det er lurt å planlegge på forhånd hva man skal gjøre, slik at han vet det og ikke legger andre planer.

Skrevet

da vi hadde ett års dag lagde jeg god middag til han og vasket huset. så kommer han hjem og spiser og etterpå skulle han plutselig til naboen og drikke, og jeg fikk ingen gave eller noe:( det var utrolig skuffende. så du er ikke alene!

Skrevet

Se MARS OG VENUS!!! Kjære vene, er det noe jeg har lært, så er det å ikke tro at han tenker det samme som meg.

Selv om vi jenter ser på en "ettårsdag" som noe stort, er det ikke alltid menn ser det på samme måte.

Hvorfor ikke planlegge noe sammen til den dagen?

Vi gjorde ikke SÅ mye ut av vår - spiste en god og lang frokost sammen, og ga hverandre en liten gave hver.

Jeg mener de 364 andre dagene er viktigere enn denne ene! Men det er meg :)

Mitt tips: SI AKKURAT HVA DU/DERE ØNSKER AV KJÆRESTEN, HAN ER IKKE TANKELESER.

Skrevet

Vi hadde også 1 årsdag her for litt siden, det var også siste dagen vi hadde sammen før han dro til militæret.. Det var også første skoledag for meg.

Da han sto opp kysset han meg og sa gratulerer med 1 årsdagen kjære. Så sto han opp å laget frokost til meg mens jeg dusjet og slikt. Han kjørte meg på skolen, å sa han gledet seg masse til han så meg igjen. Når jeg var ferdig kom han og hentet meg, å når vi kom hjem laget han middag til oss. Jeg var ganske sliten etter dette, så gikk å la meg på senga. Da kom han å lurte på om alt var iorden og la seg sammen med meg og strøk meg på magen. Så skulle vi på fotballkamp, da vi er treneere for et lag. Mens kampen pågikk, slo det meg at jeg ikke kom til å se kjæresten på en stund, så jeg begynte å gråte å gjemte meg litt. Da han så dette kom han og klemte meg, sa han elsket meg og at han kunne gitt mye for å slippe å reise. Senere på kvelden da vi lå isenga, fridde han på en måte, og alt var helt perfekt !

Skrevet

jeg følte meg litt snurt, da vår ettårs dag ble feiret med middag, gaver og mye kos, tenkte jeg at også 2 årsdagen ble markert, men ikke bare hadde han glemt det, men da jeg spurte han om det noen dager senere, viste han ikke en gang hvilken dato det var..

(jeg tenkte å teste han, da det er så mye annet som har skjedd i det siste)

kjempe smart nå som forholde allerede henger i en tynn tråd!!

Skrevet

Dette må du ikke ta innover deg. Menn og kvinner tenker forskjellig. Dette er da opplest og vedtatt. Dersom du ville tilbringe dagen sammen med din kjære burde dere ha blitt enige om dette på forhånd. man kan ikke forvente at menn skal huske alle "dager" og komme hjem med konfekt og blomster, for det vil aldri skje. Noen gjør det ja, men på langt nær de fleste.

Neste gang gjør du en avtale med ham vettu.

Skrevet

er ikke snakk om alle datoer..

det e snakk om 2 datoer..

datoen vi ble samme om bursdagen min..

han husker datoen da kompisen kræsja, eller da dèt dataspillet kom ut, men ikke datoen VÅR??

Skrevet

Jeg tror ikke min kjæreste husker datoen for når vi pulte første gang, men det plager meg ikke nevneverdig. Det er jo ikke det forholdet vårt handler om.

Jeg synes synd på menn som opplever så mange merkelige krav. Det er tross alt kvinnen som er kjent for å huske alle detaljer, datoer osv. Så skjønner at mange menn sliter.

Dette er ikke en grunn til å bli sur og furten. Det vil man ikke tjene noe på. Vær heller litt flinkere til å kommunisere egne ønsker og behov. Selv har jeg gjennom to år kun opplevd å få blomster en eneste gang. Dette plager meg heller ikke. Bryr meg ikke så veldig om slikt. Men der er vi forskjellige. mange menn trenger et hint før de vet hvordan de skal håndtere situasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...