Anonym bruker Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 Nå er jeg så forbanna på han at jeg ikke veit hvor jeg skal gjøre av meg! vi har for en stund siden fastsatt en dato for dåpen. Jeg har bestilt kirke og ordnet lokal vi skal ha "festen" i, og fått tak i folk til å lage maten, jeg har laget inbydelsene selv som ligger klare og skulle sendes ut på mandag! Men nå i kveld etter at vi hadde lagt oss kommer han med at vi må utsette dåpen for søsteren hans har termin uken før dåpen! Dette har vi vist om lenge (selvsagt) men ble alikevel enige om at vi skulle ta det den helgen, for min søster og hennes familie skal kjøre 60 mil for å komme i dåpen og det var en helg de alikevel skulle komme på besøk en uke. Nå er det sikkert mange som tenker hvorfor det er viktigere med min søster enn med hans, men det er fordi hans side av familien har gitt blankt faen i babyen hele svangerskapet og har tilogmed hevdet at babyen ikke er sambo sin og at jeg planla det hele uten hans viten og vilje. De eller svigermor sa at de ikke ville ha noen kontakt med noen av oss hvis de måtte ha kontakt med meg også og ikke bare sambo og ungen. Hun har kalt oss de værste ting de siste mnd og det har også hans søster! Derfor er det viktigere for meg med min søster som faktisk har støttet og hulpet meg/OSS i en svært vanskelig tid! Men nå når babyen har kommet da vil de plutselig ha kontakt igjen og alt er bare stas og uten å snakke om noe eller noen unnskyldninger og/eller forklaringer fra noe sted skal alt nå være bra igjen! Jeg er bitter og sur og sint på svigers og min svugerinne for vi ligger flere hundretusen i minus pga. dem! Nå tjener jo vi gangske bra så vi klarer akkurat å få endene til å møtes men vi kan ikke unne oss noe ekstra! Sambo var nesten helt konkurs pga ho! (Jeg er vist tydeligvis mer bitter på svigermor enn jeg selv var helt klar over ser jeg) Men uansett! Nå må jeg ringe og avbestille og ordne og styre og min søster må kjøre 60 mil hver vei en gang til og jeg ville ikke døpe barnet mitt i en så kjip mnd som november! Alt dette for at en dama som var imot vårt barn helt fra begynnelsen av skal få komme i dåpen, for at hun KANSKJE skal komme til å føde akkurat sånn at hun ikke skal kunne komme da! og i natt skulle jo sambo ta babyen og jeg få sove hele natten men det blei jo bare ødelagt for jeg er så forbanna og bitter på hele situasjonen og den jævla familien hans at jeg ikke klarer sove!!!! Blei langt og rotete dette men føles godt å ha fått litt utløp for aggresjonen! Håper på mange svar!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 hold på dåpen og så får hun komme om hun føler for det . om ungen er en uke så kan den bli med . kansje hun går over tiden og da kan hun også være med . lykke til uansett
Teri & lille krabbe Skrevet 10. august 2007 #3 Skrevet 10. august 2007 Enig. Babyen er absolutt flyttbar uansett når den kommer. Så da er det opp til henne.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 Kjære deg, det er bare tull å flytte dåpen nå da alt er ordnet spør du meg. Dessuten er det umulig å vite om hans søster føder ved terminen. Hun kan jo føde både lenge før og etter... Umulig å vite egentlig. Uansett er det egentlig ikke relevant, for denne informasjonen hadde dere begge da avgjørelsen ble tatt. Han kan ikke komme nå å si at dere må endre planene nå da alt er ordnet. Si til ham at det er for sent. Alt er ordnet og det er ikke rettferdig at alt må ordnes på nytt. Du har en baby og ta deg av også og trenger ikke ekstra stress. Men ikke vær sint når du sier det til ham. Forklar ham det rolig slik at han får med seg hva du sier. Han er urimelig med deg, men han ser det ikke selv. Bare vær klar og tydelig, håper du får ham til å forstå. Et annet råd jeg har er at du ikke snakker stygt om hans familie til ham eller bruker dem som argument for å ikke flytte dåpen, da vil han kanskje gå i forsvar med en gang, selv om han kanskje egentlig er enig. Fokuser heller på det at dere var blitt enige og at det blir dobbelt arbeid dersom dere må flytte dåpen. I tillegg er det litt urimelig mot din søster å flytte datoen slik at hun må ta en ekstra tur. Har kanskje gjentatt meg selv litt, men begynner å bli trett her. Du får ha lykke til. Menn kan nå være litt tankeløse iblant, men det går innimellom an å snakke fornuft med dem. Så lenge man ikke oppfattes som hysteriske kvinnfolk...
Jeg vil hete anonym!!! Skrevet 10. august 2007 #5 Skrevet 10. august 2007 Er ikke sambo noe sint på sin familie for å ha behandlet deg slik før babyen deres ble født? Har han aldri tatt deg i forsvar? Irritert seg over sin egen mor og søster? Han må jo skjønne ditt vrede..
Anonym bruker Skrevet 10. august 2007 #6 Skrevet 10. august 2007 Takk nydelige marius (hehe)!! Han sier at han har blitt irritert på de og at han har forsvart meg men jeg tror det er litt sånn passe med det. Hans mor er sykopat og har hjernevasket han hele livet så han har litt problemer med å se sin mor som hun er.
Gjest Skrevet 11. august 2007 #7 Skrevet 11. august 2007 Tips; si rett og slett at det er helt greit, på en betingelse. Han ordner lokale, kokker, og alt det andre. Du har alt gjort det en gang og skal ikke trenge å gjøre det igjen. Tar han på seg den oppgaven (noe som eg tviler meget sterkt på) så tror jeg at jeg hadde sagt det var greit på pur f..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå