tjodelihei Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 Tanken på en egen leilighet til meg og mine små begynner å bli fristende. Enda jeg nå er gravid med nr. 3.................Jeg er så sliten av mannen min. Han har alltid ett eller annet prosjekt på gang. Vi møttes i 2000, flyttet sammen i 2001, totalrenoverte en leilighet, ble gravid, fikk nr. 1 i 2002, bygde hus i 2003, bryllup i 2003, nr. 2 i 2004, garasjebygging pluss masse jobbing (begge vaktskift...) i 2005, dramatisk og sjokkerende dødsfall julaften 2005, som påvirket oss i hele fjor. I år har vi klart å roe ned, men så; i løpet av tre uker har han hatt i hodet sitt 3 forskjellige hytteprosjekter (som innebærer snekring - igjen). Ikke bare ett. Men tre - på tre ulike plasser. Når det ene er dukket opp, er det andre blitt uaktuelt. Samtidig er jeg blitt gravid med nr. 3. Jeg klarer ikke mer. Å ha en mann med ett eller annet prosjekt. Konstant.
Gjest Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 kanskje du bør si det til han..... men forstår frustrasjonen altså. Høres ut som om dere trenger en ferie
vi blir 5, 25 sept :) <3 Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 bra vi er flere,,,mwn her skjlnner han ikke noe uansett hva jeg sier.....
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 Sånn er det her også.. han er ute å jobber med et eller annet hver helg.. Og når han endelig er hjemme så er han så trøtt og utslitt at han har ikke så mye overskudd til mine behov.. heldigvis er ikke de behovene så store nå da... blir litt bedre på senhøsten til jul også er det på´n igjen.. Vi kjøpte oss hytte i fjor høst, og brukte den mye frem til jul, et par ganger fra jul til april, en gang i mai, og en gang nå i forige uke.. de andre helegne har han vært fullt opptatt.. Men men.. det er slik han er, så må bare la han holde på. Kaller det bare kvalitetstid med svigerfar jeg. Men skjønner odt at du blir frustrert. Prøv å ta en prat med han, fortell han at du orker snart ikke mere av at han har alle disse prosjektene sine.. Og de fleste (etter beskrivelsen din) er jo sånn som er for familien deres, så kansje han tror du blir fornøyd når han gjør så mye for familien. for både leiligheten, huset, garasjen, bryllup og hytta er vel goder for dere alle.
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 Uff så kjedelig da. Selv har jeg en som jobber på båt. Han er stort sett ute hele hele sommeren. I fjor var han borte 3 mndr. i strekk. I år er det "bare" 1 1/2 mnd. Så vet hvordan det er å være mye alene. Når han kommer hjem har han også selvfølgelig sine behov. Som bl.a fisking og kajakkpadling. MEN, det er viktig for han. Og er han fornøyd, er jeg stort sett fornøyd også. (han pleier å campe hele helger og kvelder etter jobb) MEN, må si din (tjodelihei) versjon er litt anderledes. Jeg hadde sikkert også blirr forbanna hvis min kjære hadde prioritert slike ting framfor oss. Jeg ville råde deg til å sette deg ned, alvorlig, å fortelle fra hjertet ditt hva du føler. Hvis han ikke er enig, ville jeg da foreslått et samlivskurs. Det har vi vært på. Min sambo nektet til å begynne med, for dette kunne vi fikse sjæl, men jeg sa at hvis han ikke en gang er villig til å gi litt av seg selv til dette, er det over og ut med oss. Handler om å respekt!! 'Tro det eller ei, overraskende forsto han alvoret. Han gikk ut av kurset med en helt annen mening om slike kurs en hva jeg noen gang kunne tro.. Jeg sier bare lykke til jeg. Håper ikke dere gir hverandre opp uten å ha jobbet hardt for det begge to
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå