Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 Leste på et skolekontor, at alle barn på 8 år skal legge seg kl 8. og for hvert år de ble eldre fikk de være opp 15 min ekstra. dvs når de er 9 så skal de legge seg 8.15 osv osv.. Veldig fint.. vi kjører dette her hjemme når vi har barna og det funker så fint og ungene er klar over det, så han gleder seg bare til å bli et år eldre nå hehe...
Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 Har hørt samme regel, men med et sluttpunkt om at ingen barn må være i seng etter 9. Jeg er selv i seng til 10-11, og da rydder vi litt opp, tar oppvaskemaskinen, klærene, litt hips om happ som ligger utover, før vi sitter oss ned en liten stund. Ungene trenger søvn, mer, eller på lik linje med oss voksne, så helt enig med at denne er på sin plass.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Dette må vel komme an på når barnet skal stå opp dagen etter. En åtteåring sover kanskje 10 timer natta. Vi står opp kl.7, så hun trenger ikke sove før klokka 9. Skal en tiåring legge seg klokka halv 9? Eller en tolvåring klokka 9? He he, få meg ikke til å le.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 14. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2007 Det funker her og synes jo det er greit å få litt tid etter de har lagt seg også.. så man ikke bare blir foreldre men også kjærester )) Og de skal jo på skolen dagen etter... men seffff i helgene er det jo litt senere..
Gjest Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 Helt enig med deg tullemor1, Om barna ikke nødvendigvis sover kl 8 så har de likevel godt av å få litt alenetid på rommet sitt for å roe ned, lese en bok/blad høre på musikk osv. Skal foreldre få voksentid ettersom barna blir større så må jo barna tilbringe noe tid på rommet sitt. Det er drepen for ethvert forhold hvis barna ikke lærer å bruke rommet sitt som et oppholdsrom. Vi sliter med tenåringer som kun bruker rommene sine som soverom - blir ikke mye voksentid siden de legger seg samtidig eller senere enn oss....
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 Vi er ikke særlig plaget med at vi ikke får nok voksentid. Det er jo de får timene på kveld vi faktisk kan ha litt kvalitetstid sammen med ungene, så vi har som regel ingen hast med å få dem til sengs. Så lenge de sover nok og er uthvilte er jeg også fornøyd. Man ser jo nesten ikke ungene uansett. De er jo som regel ute og leker, er opptatt med tv/data, eller leker/leser inndørs. Vi har ikke barn som henger over oss til enhver tid og som vi må underholde. Men dette må jo alle få ordne på sin måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå