Gå til innhold

Hvorfor bruker ikke flere tøybleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er jo helt supre..:) og kjempe kule med masse ulike design.. Jeg merker nesten ikke forskjell på klesvasken heller merker bare at jeg slepper alt søppelet fra papirbleier og de er så herlig å sleppe.. tror folk innbiller seg at tøybleier er vanskeligere enn det egentlig er... og er jo viktig å tenke miljø også..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, synes det virker så tungvindt og uhygiensk jeg...

Skrevet

Motstanderne mener vel at tøybleier ikke er bedre for miljøet nettop på grunn av all vaskingen...?!

Skrevet

jeg har virkelig aldri følt behovet for og bruke tøybleier.

miljøet er jeg ikke sånn super intrisert i heller. lar være og dra til syden så da har jeg gjort jobben min ;-)

men sånn fra tøys til tull, jeg leste et sted at det ikke var så miljøvenlig, pga all ekstra vasken.

Skrevet

tøybleier med design hvor? Har aldri sett,er det ikke de som ble brukt da vi var små de flanellsklutene som jeg kalle kosefiller,med innlegg og plast rundt? Tungvindt...

Skrevet

Har litt tvil når det gjelder dette med miljøet, og så er det jo en relativ stor engangskostnad, hva om man da ikke synes det fungerer godt?Synes også at vaskemaskinen går nok her i huset, og vi er bare 2 voksne og ett barn, når det kommer flere barn etterhvert måtte vi nok kjøpt enda en vaskemaskin. I tillegg møtte jeg mye motstand fra mannen når jeg vurderte det. I tillegg til generasjonen som ikke hadde noevalg, de savner ikke tøybleiene. (selv om det ikke er det samme å bruke tøybleier i dag som den gangen)

Skrevet

Det blir jo ikke så mye mer vask.. man hiver de jo bare oppi ilag med håndklærne...=P og det går like raskt å skifte viss man har formsydde.. også er de kjempe myke og deilige...

Skrevet

Her går bleiene i forbrenningsanlegg som produserer fjernvarme, så da er det jo ikke så miljøskadelig likevel. Og ja, jeg synes det virker som det er mye styr med tøybleier, hadde ikke orka den skitvaskingen. Har et vennepar som bruker tøybleier på si jevngamle jente, hun er jo så full av sopp og eksem at hun ikke ser ut...

Skrevet

se på www.kengurulftet.no for eksempel..

Skrevet

Det varierer nok litt fra unge til unge for min blir sår med engang vi bruker papir på han også lekker papirbleiene mer... men akkurat de varierer jo kjempe mye fra unge til unge

Skrevet

Leste at miljøgevinsten var like stor som ved engangsbleier, dersom man regner med kokvaskene og såpemidler osv, vet ikke om det stemmer jeg,

Men man burde vel kanskje prøve dersom det er en miljøgevinst, det er nok for ukjent for de fleste, inkludert meg selv.

Skrevet

sorry skrev feil.. www.kenguruloftet.no

Skrevet

På første ungen min tenkte jeg at de skulle jeg ihvertfall ikke bruke.. men nå har jeg prøvd på minsten og har funnet ut at de er så mye bedre...=) tror de blir litt dømt før de blir prøvd ut

Skrevet

Et annet argument: ingen som selger det her en gang, ingen som har erfaring med det. Trenger man nu ladning med rispapir f.eks måtte jeg nok bestillle det på nett og kunne risikert å gått tom mens jeg ventet på den treige posten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...