Anonym bruker Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 Jeg har søkt barnehageplass, og lillemor går der i ca 16-18 timer i uka. Stemmer det da at jeg også får kontantstøtte? Søker jeg feks til NAV på e-post? I barnehagesøknaden står det 24 timer pr. uke, men det var bare for å være sikker på at jeg hadde nok timer til henne. I virkeligheten er hun bare disse 16-18 reelle timene. Kan jeg justere dette tallet, slik at jeg får ned tallet og dermed får flere penger fra NAV? Hun begynte i bhg. nå 1 august, får jeg da tilbakebetalt for denne mnd?
1dag igjen, og da kom hun ;) Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 Hvor mange timer barnehage betaler du for per måned? Det er det tallet som gjelder. Og hvor gammelt er barnet? Kontantstøtte kan gis fra måneden ETTER de er fyllt 1år. Gå inn på nav.no eller ring, det er et søknads skjema man fyller ut for kontantstøtte.....
Anonym bruker Skrevet 10. august 2007 #3 Skrevet 10. august 2007 Jeg betaler for 24 timer som jeg skrev i bhg.søknaden, men hun er der ikke mer enn 16-18 timer. Lurte da på om jeg kan "rette opp" dette hos bhg.en for å få ned antall timer slik at jeg får mer kontantstøtte? Hun er ikke 1 år ennå.
Lui Lui Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 Hvis barnet ikke er 1 år ennå får du dessverre ikke kontantstøtte. Kun etter de er fyllt året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå