Gjest Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 ga det egentlig noe effekt ? lettere fødsel ? revnet dere? sitter og pimper innpå med det om dagen...
marghald Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 Har dessverre ingen svar her, men skal prøve det selv!
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 Jeg tok kapsler fra uke 36 og drakk te da jeg gikk tom for kapslene...fødte fem dager før termin, en lett, kjapp fødsel (revnet en liten rift fordi jeg ikke klarte å holde igjen på siste pressri...) og livmoren trakk seg kjapt og greit sammen etterpå...Så jeg velger å tro at kapslene og teen har gjort sitt ja
Gjest Skrevet 10. august 2007 #5 Skrevet 10. august 2007 ok=) den er fin! men det er ikke noe risiko å begynne å drikke teen nå som jeg er 35+3 sant? for det er BARE for at fødselen skal gå lettere? litt nervøs siden jeg har hatt så mye murringer og kynnere, vil helst at hun skal vente med å komme til det har gått noen uker til så hvis dette kan sette igang fødselen også så tror jeg jeg holder meg borte en stund til... men mener å ha hørt at det bare er for revning/fødselsforløp sin skyld...
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 10. august 2007 #6 Skrevet 10. august 2007 Vil ikke tro d setter i gang fødselen dersom man ikke er moden for d...hvertfall d jeg fikk beskjed om av jordmor...du kan nok trygt begynne å m te nå ja...Hadde murringer og kynnere jeg og, er et tegn på at livmoren begynner å klargjøre seg for fødselen som skal skje om noen uker Jeg tok kapsler og drakk te i håp om å få en lett og grei fødsel ja...og for at livmoren skulle trekke seg raskere sammen til normalen etter fødselen...og tok d som et pluss at snuppa kom fem dager før termin jeg...fiks ferdig var hun, m lange negler og alt
fairy Skrevet 11. august 2007 #7 Skrevet 11. august 2007 Jeg håper også at det er effekt i de altså! Har tatt fra uke 36. Fikk ganske sterke kynnere etter at jeg begynte med dem, så vil tro de gjør "noe" iallfall. Nå er jeg en uke på overtid da, så de har iallfall ikke satt i gang noen fødsel her, hehe!
Peika Skrevet 11. august 2007 #8 Skrevet 11. august 2007 sitter og drikker te akkurat nå faktisk:) Men vet ikke om det funker enda da. Jeg er 34+5, og fikk beskjed av jordmor om å starte nå. Annet tips for å unngå revning er jo denne massasjen- har jordmora mi overbevist meg om at funker ihvertfall, så det startet jeg og med i går. Hun kjente nemlig ei anna jordmor som driver med hjemmefødsler. Der er det ingen leger med som kan klippe (ikke her i Tyskland ihvertfall), og derfor er de veldig opptatte av at de vordende mødrene masserer seg fra uke 34. Resultatet er at ved hjemmefødsler er det mye sjeldnere ved hjemmefødsler at man revner. Mente jordmora mi ihvertfall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå