Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags våtservietter bruker dere? Hvorfor?

Vi bruker natusan, har prøvd andre men syns det er så myyye væske i de. Noen som har erfaring med first price sine?

Vasker dere stumpen med tørrservietter eller har dere balje og klut?

Vi vasker med servietter så blir det ikke så mye vask, men det blir veldig dyrt etterhvert. Er spent på om det dukker opp noen gode løsninger.

Bruker også liberobleier, ikke pampers.. Satt sånn fast i rumpa. Hva syns dere?

Jeg har verdens beste ammeinnlegg!!!! De er helt flate med goretex, supre!!! Og så kan man vaske de på seksti grader:) Kjøpte de på en sånn liten butikk som har masse undertøy!!! Utrolig bra!!Bruker ullinnlegg oppå. Funker mye bedre enn engangsgreiene..

Andre tips angående stell og fiksfanterier??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker Coop X-tra sine våtservietter vi. Prøvd mange forskjellige, men den er og blir best! :-)

Knallbillige og. 13 kr for en pakke

Skrevet

jeg sverger til mesoft jeg da..

har en tom natusan boks som jeg legger masse vætede mesoft i:)

hjemmelagede våtservietter uten olje, såpe osv og samtidig er det veldig rimelig:)

jeg bruker pampers fordi de sitter mye bedre på jenta mi da hun har lang overkropp og bred benbygning:)

Skrevet

Libero har pakker med servietter som er er greie og bruke...

Er tørre papir som du tar vann på.. Supre til å vaske stompen med...Kastes i bleiebøtten etterpå..

Skrevet

æsj de der libero serviettene likte jeg ikke:s

de var jo så "harde" på en måte..

Skrevet

ja det kan eg være enig i.. men så begynte eg og gni dei litt sammen før eg tok vann på og da vart dei heilt ok..

Skrevet

Jeg vasker henne i vasken med rennende vann. Våtservietter får hun bare vår stump av, og jeg føler at hun ikke blir like rein da. Nå er hun blitt såpass stor og sterk at hun står på knærne i vasken eller står oppreist hengende over armen min. Kjempepraktisk. Skyller bare av all med stumpen under vannet, og borte blir det ned i vasken. :-)

Vi bruker bare pampers. De er MYE billigere, og sitter kjempebra. Libero har vi så mange lekasjer med.

Ammeinnlegg bruker jeg Medela eller Chicco sine. De er kjempegode.

Tips til de andre av dere som vasker stumpen i vasken:

Knepp bodyen igjen med en knapp over skuldra. Da blir kjolen/gensern/skjorta også holdt oppe, og du slipper å tenke på at det blir vått.

Skrevet

Jippi, så mange bra tips allerede:)

Skrevet

Men blir det ikke dyrt å kjøpe engangsammeinnlegg? Bruker du dem flere ganger eller kaster du de mellom hver amming?

Har prøvd å vaske henne i vasken, men det er så vanskelig å holde henne (hun er 4 kg). Men når hun er litt større vil jeg prøve det:)

Skrevet

Bruker helst ikke våtservietter, men når vi må bruke så bruker vi Fisher price sine eller Coop extra fordi disse har minst skumle stoffer i seg.

Til vanlig blir stumpen vasket med klut og vann (bruker ikke balje, skifter jeg ikkepå badet, så henter jeg klut og vrir den opp på bade før jeg skifter bleien slik at dne er klar), har sikkert 70 sånne myke gode gaskluter, "dyr" engangsinvestering, men de er herlige å bruke, kan kokvaskes i maskinen og tørketromles. Bruker de til stelling også.

Vi bruker også libero, begge de to andre har reagert på andre typer så gidder ikke engang å prøve med mini så lenge libero funker :-)

Anbefaler Inotyolsalve vis stumpen er sår, den er myyyye bedre enn zinksalve! :-)

Skrevet

Bruker euro shopper (rimi og ica) sine tørre engangsservietter. Tror en pakke på 250 stk koster 25 kr. De er myke og gode med en gang man får vann på dem og i og med at de er litt tykke så funker de nesten som en klut.

Skrevet

Tørker av det værste med Libero servietter (-uten vann), skyller så stumpen med rent vann og evt. ACO skum. Vært så mye snakk om skadelige stoffer i våtservietter at det brukes kun i nødtilfeller, nesten aldri. Pampers passer best i formen, smal gutterumpe. Hvalen Apoteks barnesalve for rød stump.

Skrevet

Bruker mesoft og gaskluter til stell.

Våtservietter når vi er ute på tur.

Libero passer best til min gutt.

Skrevet

Vi bruker våte gasskluter med vann når vi er hjemme, og våtservietter når vi er ute. (når det er bæsj bruker vi våtservietter hjemme også) Har prøvd natusan sine, men de likte jeg ikke.. Sverger til Pampers sine våtservietter eller de til First Price.. veldig okei de også.

Libero bleier passer best til snuppa vår!

Skrevet

Polkadot: Jeg har gjordt det slik helt fra hun var nyfødt (nesten 3,5 kg) og frem til nå som hun nærmer seg 7 kg. Ikke noe problem det. Jeg holder slik: Når hun ligger på rygg på stelleputa, så tar meg og lukker pekefinger og tommel på min venstre hånd runt hennes høyre overarm helt oppe ved skuldern. Så ruller jeg henne på mage inn i armen min, slik at hun blir hengende med brystkassen over underarmen min. Vinkler da armen min sånn at håndflaten min støtter siden og litt om ryggen hennes, og hun ligger mot overkroppen og overarmen min med andre siden. Hmm. Ikke så enkelt å forklare da...

Ammeinnlegg bruker jeg hele dagen. Bytter ikke. I starten da jeg lakk mye byttet jeg kanskje en gang midt på dagen, men ikke nå lenger. Natusan sine funker ikke. De nare renner det rett gjennom, og blir våte men en gang. Må være medela elelr Chicco.

Skrevet

Bruker mesoft og hudlotion, syntes ikke olje var så effektivt. Trykker bare ut litt lotion på rompa og tørker av alt med mesoft. Når det bare er tiss blir det ikke vasket eller tørket i det hele tatt. Vasker med vann og klut hver morgen.

Har ingen planer om å bruke våtservietter annet enn når vi går ut av huset, da bruker jeg noen jeg har testet på meg selv først. Veldig mange av de svir nedentil eller legger igjen en ekkel hinne av såpe e.l.

Skrevet

Vi bruker Mesoft kluter og vann, hjemme.

Våtservietter, ute.

Pampers er best på poden min - Libero loer, syns jeg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...