Gå til innhold

Noen som har vasket voksiposen på ullprogram?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at den skal renses, men noen som har prøvd å vaske den på ullprogram? Hvilken vaskemaskin?

Og resultatet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det har jeg. Vasket først en gang med litt milo og en gang rett etter uten vakemiddel for å være sikker på at alt var vasket ut. Tørket den liggende over tørkestativet. Snudde den med jevne mellomrom. Ble fin som ny.

Skrevet

Vi vasket voksiposen vår og den ble ødelagt :-( Må kjøpe ny nå....

Skrevet

Hei! Min venninnes mor vasket voksiposen i maskinen( vet ikke hvilket program), og den ble til en hard, liten klump. Venninnen min fikk da tips om at hvis man sender inn en bit av posen, altså klipper av en bit med tråd så de ser fargen, så får du kjøpe en ny til redusert pris. Ca 600,- tror jeg det var. Har ikke voksi selv, så vet ikke helt hva som menes med det med tråden, men det gjør sikkert dere som har den. Og forstod det slik at du må sende inn biten til produsenten. Hmmmm, ble kanskje litt rotete dette, men kanskje en butikk kjenner til denne muligheten. Og at de vet fremgangsmåte.

Skrevet

Ville ikkje turt å prøvd en gang.. Ska te rens med dyna vår snart..

Skrevet

Har nettopp vasket voksiposen, jeg, fordi jeg fikk låne et brukt en som hadde vært lagret en stund. Ble helt fin, den etterpå. Først tok jeg av trekket og vasket den for seg på 40grader, tror jeg.

Så vasket jeg selve ullposen på ullprogram med Milo flytende vaskemiddel, og hang den til tørk over tørkestativet. Snudde jevnlig på den under tørkingen. Og som sagt, den ble helt fin etterpå. Tilslutt fikk jeg sambo til å tre trekket på igjen. (Han har hatt voksipose før og tredd på trekk med alle disse forvirrende trådene, så det ble hans oppgave).

Ikke tegn til at voksiposen ble ødelagt nei.

Og foresten; har Zanussi vaskemaskin, en ganske dyr utgave, kostet over 6000 for 5 år siden. Den har spesialprogram for ullvask bl.a. , samt at det også går an å programmere den til å starte en vask frem i tid (f.eks at den skal starte kl 6 på morgenen, slik at tøyet er ferdig til å henges opp når jeg står opp litt senere). Veldig kjekk egenskap spør du meg.

Skrevet

Tørr ikke gjøre det, i tilfelle den blir ødelagt. Bruker heller litt penger på å sende den til rens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...