TM2006 Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 Hei. Jeg er redd jeg snart kan melde meg inn her hos dere og lurer på en ting: Har en 8 mnd gammel baby godt av å være annen hver helg og hver onsdag hos pappaen, eller er det vanlig at kun mor(eller far om det er han som har omsorgen) har babyen når den er så liten? Mener ikke at pappen ikke skal se henne, men tenker på om denne klassiske løsningen er for større barn? Glad for tilbakemeldinger og hvordan andre med små babyer har løst dette....
Anonym bruker Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 I min situasjon, hvor barnet var 12 mnd når vi startet et midlertidig samvær, så ble det annen hver helg og hver onsdag ettermiddag. I mitt tilfelle har ikke det fungert for barnet. Særlig ettermiddagssamværet. Dette fordi det er et samvær som innebærer 45 min. køyring hver veg for 2 timer samvær. Barnet har i dette tilfellet blitt stresset av det, for personligheten er svært endret. Barnet er veldig urolig og klengete. Som forskning viser kan dette komme av stress. Men er vanskelig å si hva type samvær som passer for ditt barn. Så jeg kommer selv til å få for ovale helger. Kommer jo litt an på hvor ofte far og barn har vært sammen. Og hvor tilknyttet barnet er til deg. Mulig ofte og korte samvær passer best.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. august 2007 #3 Skrevet 10. august 2007 nå har jeg en 8 (snart 9) måneders gammel baby og jeg og pappaen har aldri bod sammen. vi har ikke overnatting enda. bare dagssamvære på ca 6 timer i uken. (men det er jo litt lite da) hva med og la anden vær helg være fra 17 tiden på lørdag til 12 tiden på søndag i starten? også urtivde? nå frarådes det regelmessig overnatting for barn under 1 år, men jeg vet ikke hvor mye jeg ville bryd meg om det når dere tross alt har bod sammen. kommer jo an på barnet også da. og hvor mye interesse pappaen har
Singelmamma og banden Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 Da eldste var 8 mnd begynte vi med klassisk samvær, men ettermiddagssamværet var hjemme hos meg hver onsdag, og så gikk jeg ut av leiligheten. Anbefales ikke i det lange løp, men vi hadde også som anonym her oppe, 40 min mellom hjemmene i bil, og for tilsammen 2 timer (inkl kjøring fordi faren alltid kom 1 t for sent) så var det den beste løsningen da.. Dette er 6 år siden og var ikke skrevet og sett så mye på slikt da. Jeg ville valgt fredag til lørdag hver uke i starten om jeg kunne velge på nytt, pluss et lite besøk på eks tirsdag/onsdag. Da får barnet tilknytning til den andre i tillegg til hyppig kontakt. Men generelt anbefales det ikke lengre overnatting før barnet er 1 år, tidligere spilte slikt mindre rolle. Nå har jo begge bodd med barnet til nå, så barnet kjenner begge foreldrene. Og det er en kjempefordel for barnet.
så var vi 4 Skrevet 10. august 2007 #5 Skrevet 10. august 2007 Her har pappaen hatt samvær noen timer en gang i uka (ukedag) og en dag (6-7 timer). Men det er jo litt avhengig av om du ammer mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå