Gå til innhold

Gutten min vil ikke drikke av flaske... sukk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 3 mnd. Jeg har pumpet meg et par ganger tidligere og mannen min har gitt melken i flaske uten noen problemer. Kjempegreit! Men igår når jeg var ute på besøk hos ei venninne ville han plutselig ikke ha flasken lenger! Jeg ble nødt til å reise hjem å gi han pupp i stedet. Prøvte igjen idag med flaske, men nei... Han hylskriker og nekter å drikke. Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det samme flaska og sammet tutten? Vi byttet tutt etter en stund til en det stod 3 mnd på, den ville hun ikke ha. Det kom for mye ut på en gang. Hun er et halvt år og bruker fortsatt de nyfødt-tuttene, ellers drikker hun ikke.

Skrevet

Ja det er samme tutt og flaske som tidligere. Men nå prøver han ikke å suge en gang! Bare dytter tutten rundt i munnen med tungen og skriker hele tiden. Virker som om han ikke ønsker å prøve i det hele tatt...

Skrevet

Vi ga gutten vår flaske hver dag i to måneder, så plutselig nektet han. Ville ikke ha pumpet mm eller mme. Vi prøvde ALT, nye flasker, nye flasketutter (for 3 mnd) etc. Det som funket best for oss, var å først gi ham en flaske med sukkervann (1 ss pr dl vann), noe han synes er veldig godt. Med en gang han begynte å suge på flasken, byttet vi over til flaske med melk. Av og til funket ikke dette heller, men vi prøvde forskjellige ting nesten hver dag noen uker, så plutselig gikk det igjen med sukkervann- trikset pluss nye tutter. Etter et par dager tok han flasken igjen, og i dag kunne tom jeg (ikke pappan) gi flaske.

Vær tålmodig, lykke til!

Skrevet

Jeg har nok ingen råd til deg, for vi sliter med det samme. Har prøvd det meste. Jenta vår får flaska i munnen, tygger litt og spytter ut mm. Huff, skulle ønske hun ville ta flaska...

Skrevet

det var ett bra tips.. kan jeg også prøve på.. litla mi ville heller ikke ha flaske i går. bare sputtet ut.. sambo trodde at hun var mett og ikke ville ha mer mar gikk å bussa på hene i flere minutter og hun bare skreik.. jeg heiv fram pupp og hun drakk med ein gang, ville ikke ha flaske i går.. har ikke prøvd i dag med flaske.. jeg pumper også og ville prøve å ikke bli avhngig av puppen min, slik at hun villle ta flaske når hun må...

Tenkte å ta noen glass vin i kveld, tør jeg hvis hun ikke vil ha flaske?

uff

Skrevet

Jeg har ett godt råd til de som har barn som ikke vil ta flaske, IKKE gi dere hvis det er viktig for dere. Tilslutt vil barnet ta flaska, spesielt hvis det blir sultent nok. Jeg kan ikke amme etter en kraftig brystreduksjon for mange år siden, jeg ble aldri informert om at dette kunne være en risiko, men sånn er det. Jeg produserte i begynnelsen kanskje 10 ml til hvert måltid, og det var med konstant og regelmessig pumping. Så da småen ikke ville ta flaska, veeel hva var alternativene mine, så det var bare å stå på, det som hjalp meg tilslutt var vel til syvende og sist å finne en tutt til flaska som småen likte, vente til han ble sulten nok, når han skrek og kavet og ble illsint så gikk jeg rolig frem og tilbake over gulvet mens jeg snakket bestemt og monotont til meg selv, som om vi var på vei til noe, mens jeg holdt flaska i munnen på han og vekslet mellom å trykke tutten opp mot ganen og ned mot tungen, avløst av at jeg "rullet" tutten rundt på tungen/ganen. Det hjelper jo også at det drypper melk ut at tutten så han skjønte at her er det mat. Den dag i dag vugger jeg mens jeg mater, da blir han roligere. Jeg holder ham også godt inntil brystet når jeg mater. Ungene skjønner tegninga til slutt, de har innebygget instinkt mot å sulte, så det kommer tilslutt. Ikke gi dere hvis det er viktig for dere at barnet tar flaske.

Skrevet

Jeg gir drikke fra tutekopp.

Prøv Avent tutekopp,med myk tut.

Selges bl.a på apoteket og meny.(koster ca 60 kr)

Nurket mitt ville heller ikke ha flaske.

Har dessuten gitt drikke fra vanlig kopp fra han var 3 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...