ellenle Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 Var på undersøkelse idag på ul, har 2,5 uker igjen til termin. Babyen min har siden ca uke 26 ligget litt under kurven, og siden det hatt 10%, 13%, 15% og nå 20% vekst - avvik. Hadde dødfødsel ifjord sommer, og da var det morkaka som hadde sviktet., I uke 22. De følger med på morkake og gjennomstrømning, og den fungerer helt bra denne gangen.. Er litt (ganske) bekymra... Men er det andre her som har såpass mye avvik..??! (Står på ultralyd skjema) En ting til: Begynnt så smått med mensen murringer i dag, går folk lenge med det før fødsel?? Takk for svar;)
Simselimsen Skrevet 10. august 2007 #3 Skrevet 10. august 2007 Jeg ble satt i gang forrige gang pga. vekstavik....Ble satt igang i uke 38 da hun kom ut veide hun 1860g og hadde et vekstavvik på 50% Nå er jeg i uke 36, var i dag på UL og lillebror er nå 22% undervektig, spurte om de trodde jeg kom til og rekke og føde før han måtte ut og det trodde de.....
80mod Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 heisann. Først vil jeg bare si at det er bra du blir fulgt opp... Jeg blir også det pga forrige graviditet endte med hastesnitt akkurat den dagen jeg var 36 uker. da hadde gutten vist et vekstavvik de siste ukene, og plutselig var det ikke noe f.vann igjen rundt han. Og ut kom han,2150g og 45cm lang, helt nydelig. En del pusteproblemer, lå i respirator i noen dager. Men hovedgrunnen til han ble tatt før tiden va f.vannet, ikke vekstavviket. Det holdt bare legene nøye konntroll over,og passet på at han ihvertfall fulgte sin egen kurve. Så det trenger ikke bety noe, og i alletillfelle så oppdager de det... I såfall virker det snart som du får født selv....vi følger hverandre ganske nærme, jeg har termin 28.aug. du?
ellenle Skrevet 10. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2007 Har og termin 28. august:)! takk for svar, satte kjempe stor pris på det! Hvordan er formen din ellers da?
Mari 74 Skrevet 10. august 2007 #6 Skrevet 10. august 2007 Jeg (eller babyen..) hadde vekstavvik da jeg var gravid sist, begynte å avvike rundt uke 30, og lå de siste ukene på -20%. Da regnet de med at det var genetisk, fordi det er vanlig med små barn i min familie, men jeg ble fulgt opp for sikkerhets skyld. Hun ble født fem dager over termin, og var da 2900, og 47 cm, og helt i topp form. Nå har jeg en uke til termin, og det har vært nesten det samme denne gangen, men han har vokst litt mer nå mot slutten. Jeg har ihvertfall forstått det slik at det er ikke vekstavviket som nødvendigvis betyr mest, det er de andre målingene de ser på, slik som mengde fostervann og gjennomstrømning i navlesnor. Jeg tror nok du er i de beste hender med den oppfølgningen du får, men er du veldig bekymret, så tar du kontakt med fødeavdelingen og forteller hvordan du har det. Det er jo helt naturlig at du er ekstra bekymret, etter hva du har opplevd, det vil jo alle forstå. Lykke til med fødsel og baby!
80mod Skrevet 10. august 2007 #7 Skrevet 10. august 2007 da er vi jo helt likt. Skal på kontroll igjen, vekstkontroll,på sykehuset 27aug, men håper ikke jeg trenger den kontrollen, satser på å ha fødd før den tid. Har sinnsyke kynner for tiden,og kraftige tak i ryggen. Men har gått sånn i snart to uker nå, så må nok gå sånn en stund til, ikke vet jeg. Er jo egentlig helt grønn når det gjelder "den siste månden" av svangerskapet, fikk ikke den forrige gang. Men jeg håper i det lengste at jeg snart er ferdig...er lei av magen og den vond ryggen, savner å kunne leke sikkelig med guttungen på lekeplasen. Nå blir jeg trøtt og sliten for den minste lille ting. Godt han har begynt i barnehagen igjen etter en lang ferie, så er jeg ihvertfall sikker på at han får lekt og rørt skikkelig på seg. Vært sykemeldt siden uke 20, 100% siden uke25 pga bekkenløsning, jobber på småbarnsavd. i barnehage, så det ble for tungt i lengden. Og du? Hvordan er formen din?
ellenle Skrevet 10. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 10. august 2007 Formen min er sånn midt på treet, har bare veldig vondt i ryggen og sliten. Unner deg å få snart, (og meg;P) spesielt siden du har gått så lenge med kynnere! Håper jeg hører mer fra deg da, og hvordan det går! Masse lykke til videre hvertfall:) Har vært 100% sykemeldt siden beg. av juli pga ryggen.. Føler jeg nærmest begynnte å "vente" da - litt VEL tidlig å bli utålmodig...
ellenle Skrevet 10. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 10. august 2007 takk til alle som har svart meg her inne - hjalp veldig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå