Gå til innhold

Noen spørsmål ang. farsskap og barnebidrag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal sjekke ut om en person har skrevet under på en farsskapsattest (siden dette fortsatt ikke var gjort for noen år siden), og om han har betalt ut barnebidragsgjelden sin. Hvem kontakter jeg for å sjekke ut dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Farskapsattesten er kanskje fylkesmannen?(aner ikke...)

Men bidragsgjelden får du ihvertfall opplyst hos Innkrevingsentralen....(så lenge det er til ditt eget barn...vet ikke hvordan det er ellers)

Skrevet

Jeg tror ikke man får opplyst noe som helst om dette hvos det ikke er ens eget barn siden det er personopplysninger. Farserklæringen leveres på sykehuset når man har født så de vet i allefall hvor man sender den, eller så kan man faktisk levere den på NAV før man føder også. Kanksje de kan hjelpe deg :-)

Skrevet

Jeg har vel rett på å få opplysninger om dette hvis det er jeg som er "barnet" da?

Skrevet

Ta turen innom trygdekontoret der du bor og snakk med dem..De hjelper deg nok..

Lykke til

Skrevet

Det som er så trasig, er at ingen uten verge eller personen det gjelder har krav på å få utlevert personopplysniger. Fryktelig vanskelig dette for dem det gjelder. Husk at en far har ikke engang tilgang til disse oplysningene hvis man ikke har delt foreldreansvar. Men ta en telefon og snakk med de som har med dette på trygdekontoret og lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...