Lukkelukken og bebibror Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 I dag har jeg vært å kjøpt de første klæra til gutten min Kjøpte en body i 56, og en i 62, og to bukser i 62. Har også bestilt en dress på internett i 62. MEN, hva bruker de egentlig først? Og hvor lang tid tar det ca før de vokser fra str 56? Jeg vil liksom ikke kjøpe for små klær heller, men kan jo ikke ha alt for stort heller
Niem og Patrick Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 Jeg bestillte et 'start-sett' med det meste vi trenger fra LaRedoute i str 56. Kjøpte også to pyamaser i str 62. Må vel ha litt til i 56 bare for å være sikker
Gjest Skrevet 10. august 2007 #3 Skrevet 10. august 2007 om du er heldig får du gutten din inn i str 50 i noen uker... hehe men er nok en del som begynner rett på 56... har blitt advart mot å kjøpe noe i 50 før ungen er ute og man ser hvor stor h*n er. da kan man evt kjøpe noe i 50 hvis ungen er veldig liten...
Lukkelukken og bebibror Skrevet 10. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. august 2007 Oki For de vokser jo veldig fort! Da kjøper jeg ikke noe mindre enn 56 jeg
twoboys & a girl Skrevet 10. august 2007 #5 Skrevet 10. august 2007 Det kommer ann på hvor stor barnet er når det blir født og hvor fort den vokser. Ingen fasit der heller, desverre. Hadde nesten ingenting under 62, og det gikk ganske så lang tid før han passet de. Han var 3560 g og 49 lang ved fødselen. Finner du ut at du har kjøpt for lite så er det bare å kjøpe etter fødselen, eller send noen for deg. Bruker å få endel klær i fødselsgave å.
Gjest Skrevet 10. august 2007 #6 Skrevet 10. august 2007 Jeg kan igrunn ingenting om størrelser på babyklær, men har jo kjøpt noen gaver til venninner og slikt som har fått. jeg pleier å kjøpe str 62 til de små, da jeg vet av erfaring, at veldig mange gir str 56.... De vokser jo så fort, og det er jo kjekt å få noen klær i litt større str enn i de minste... for de fleste tenker da nyfødst = jeg kjøper klær som passer nå! Her er litt info til deg: Størrelsene på babyklær er angitt i centimeter etter lengden på barnet, mens de fleste gjerne refererer til alder når de skal kjøpe noe til den lille. Her er en oversikt over hvordan de ulike størrelsene angitt i centimeter tilsvarer barnets alder. Men husk at det er store individuelle forskjeller på barn, noen nyfødte babyer "svømmer" i den minste klesstørrelsen, andre kommer aldri inn i den, så dette blir bare veiledende. Størrelse i centimeter tilsvarer omtrent følgende alder: 56 cm: 1 måned 62 cm: 3 måneder 68 cm: 6 måneder 74 cm: 9 måneder 80 cm: 12 måneder 86 cm: 18 måneder 92 cm: 2 år Håper dette kan hjelpe deg litt! Men ut fra det du har kjøpt, vil jeg tro at det er lurest å satse på str 56 i fødselsbaggen mtp hentesettet! Babyens vekt vil jo bli estimert før fødsel også... og da kan det jo hende du bør ha mindre eller større for eksempel. Finnes mindre klær enn str 56 altså! Og husk: du bør ha en del ullplagg! Sjekk utstyrsliste på BV! Lykke til!
Lukkelukken og bebibror Skrevet 10. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. august 2007 Ja, må ha noen ullbodyer ja... Jeg får jo i januar Men jeg får en del som er strikka da, i ull, så trenger ikke kjøpe så mange gensere og sånn
nettie med 4 små Skrevet 10. august 2007 #8 Skrevet 10. august 2007 hei! Har en datter på 3 uker som var 50 cm og 3260 gram da ho ble født. Bruker fortsatt str 50 da 56 blir de 6 cm for lange..
Lukkelukken og bebibror Skrevet 10. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 10. august 2007 Oki Takk alle sammen Tror jeg holder meg til 56 til barnet er født jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå