Gjest Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 Sist jeg var hos legen så sa jeg at MA min satt i enda og var redd det kom til å skje igjen,det skjedde da i uke 9,legen svarte at det var uke 9 og 16 som var mest kritiske,hvorfor det? vet uke 9 for da er det mange indre organer som dannes men hvorfor uke 16? jeg var heldigvis over uke 16 sist jeg var hos legen. Er nå 21+6!
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 er ikke uke 16 som er kritisk, det er den 7ende måneden
Skurvelurven Skrevet 10. august 2007 #3 Skrevet 10. august 2007 hvorfor er den 7. måneden kristisk da?
Ioren Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 Hvorfor er den kritisk? Bare nysgjerrig jeg......
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 10. august 2007 #6 Skrevet 10. august 2007 JM sa noe sånnt skjønner du =) Ikke akkuratt kritisk kritisk, men det er den måneden babyen legger seg med hodet ned osv.. skjønte ikke helt jeg, men det er vist en måned med mer "farer" enn andre =)
Ioren Skrevet 10. august 2007 #7 Skrevet 10. august 2007 Hmm... okei... har bare aldri hørt eller lest det no sted før, så jeg bare lurte....
Gjest Skrevet 10. august 2007 #8 Skrevet 10. august 2007 7 mnd har ikke jeg heller hørt om,men skal til JM 16 august så jeg skal prøve på å huske å spørre om dette da.
Magda73 Skrevet 10. august 2007 #9 Skrevet 10. august 2007 Med fare for å virke surmaget; men bør man ikke være forsiktig med å slenge rundt seg med sånne påstander når man ikke vet bakgrunn for risiko, omfanget eller hvor mange det dreier seg om? Nå blir det en skokk med engstlige gravide som går rundt med hjertet i halsen i hele 7. mnd. fordi det etableres en "sannhet" på dib at det er det farligste tidspunktet i svangerskapet.
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 10. august 2007 #10 Skrevet 10. august 2007 Har heller aldri hørt at sjuende måned er kritisk. Det er jo da en har gode muligheter for å redde liv, til tross for om en skulle føde for tidlig... Vet ikke hva som er kritiske uker mht abort heller. Annet enn at det oftere skjer tidlig, enn sent i svangerskapet. Tror det er lurt å puste godt, legge bekymringene til side og slappe litt av mht til engstelsene. Skjønner godt at mange er bekymret og at man lurer på alt mulig. Forstår også at det er gedigent skummelt å være gravid, og å skulle måtte føde. Ansvarsfølelsen er enorm Jeg hadde masse slike tanker første gang. Men jeg jobbet med å ta tak i alt det positive. Jeg satset på å glede meg over alt det fantastiske. Og den holdningsendringen ga meg et herlig svangerskap. STÅ PÅ jenter. Ikke heng dere opp i bekymringen...
Gjest Skrevet 10. august 2007 #11 Skrevet 10. august 2007 Fikk høre hos fysio at i uke 6 og 16 av svangerskapet, så vil de helst ikke klemme og vri på oss gravide damer, fordi det er ikke bra. Altså - kritiske uker =) Jeg måtte komme igjen i uke 17, fordi hun ikke ville gjøre stort når jeg var 16 uker på vei...
pandabjørn Skrevet 10. august 2007 #12 Skrevet 10. august 2007 hvis jeg spørr jm mi den 20 aug hvorfor den 7mnd er kritisk så kommer hun til å spørre hvor har du det fra og hvis jeg sier fra bim så kommer hun nok ikke til å like å høre det akkurat! synes det var veldig unødvendig av deg å fortelle om at den 7 mnd er kritisk.....tenk hvor mange som blir urolig pga du forteller det her da!! jeg har aldri hørt om den 7 mnd og jeg gidder ikke å tenke på det en gang....later som jeg ikke har sett setningen du skrev !
mamma`n til nurk Skrevet 11. august 2007 #13 Skrevet 11. august 2007 Kan vel ha noe med at når barnet snur seg, så kan navelstrengen legge seg rundt halsen på barnet. MEN det pleier som oftest å gå helt fint. Både broren min og niesa mi ble født med navelstreng rundt halsen, og de er begge friske og raske! Den klemmer ikke rundt halsen før fødslen, og da er uansett legen der og ordner det kjapt. De merker hvis det er noe galt med barnet, og da gjør de det de kan. Ikke noe vits i å bekymre seg om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå