Gå til innhold

ville dere bodd på barselhotellet alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå 8 dager over termin kommer plutselig gubben og syntes at det er tull å kaste bort penger på hotellet. tenker ikke mye på at jeg har behov at han er der. er førstegangs. men jeg har ikke lyst til å ligge på 4 mannsrom. tror dere det går greit å ligge på hotellet alene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du sover jo bare alene så det skulle nok sikkert gå heilt greit ;)¨

samboeren din kommer jo så snart det er dag ;)

Skrevet

Går fint ann å ligge på barselavd alene.

Synd det ikke finnes på a-hus:o(

Skrevet

Det har jeg gjort og det er faktisk kjempedeilig å ligge alene...så kan kan komme om dagen og du får konsentrere deg og slappe av uten noen "forstyrrelser" :)

Skrevet

Jeg synest at du skal kreve at han er til stedet hvis det er det du vil. Det er IKKE bortkastet penger mener nå jeg iallefall.

Det er snakk om 2-3 dager. Vi følte at det ikke var et spørsmål engang da jeg var førstegangsfødende..Ikke det at vi har superråd,men vi prioriterte de 600-700 det kostet ekstra at han overnattet. Jeg følte meg utrolig mye tryggere da han var der.. En får jo ikke akkurat bruksanvisning på babyer når en har født og jeg følte derfor en lettelse at han var der også..Avlastet om natten med å bytte bleie osv hvis det trengtes.

Men nå som jeg er andre gangsfødende så kommer jeg til å bo alene på hotellet.

jeg hadde en flott opplevelse der sist men denne gangen må han være hjemme med vår datter. Og jeg føler at jeg klarer meg utmerket alene.Men hadde jeg vært i din situasjon nå så hadde jeg som sagt at du SKAL .hehe..

Lykke til.

Skrevet

Barselhotellene (i alle fall på Ullevål) er lagt opp med mindre bamanning enn barselavdelingen fordi de som er der er friske og har med seg en partner vanligvis. Servicenivået er derfor lavere, og du kan ikke regne med at de nødvendigvis kan komme med en gang du ringer på dem. Husk at du ikke nødvendigvis har en A4 døgnrytme etter fødselen, det kan hende at det er på natta du sitter med puppen ute og har behov for hjelp - for å hente et glass vann, finne frem ammeinnlegg, ammeputer og jeg vet ikke hva. Kanskje du trenger en som kan dysse litt på barnet ditt mens du får lukket øynene. Kanskje det er deilig å gå alene på do, mens barnet er i trygge hender.... som du skjønner ville jeg ikke ligget alene der.

Jeg hadde en venninne som lå alene der, og det var ikke noe god start.

Jeg må si jeg hadde blitt utrolig såret hvis mannen min ville spare penger på det- særlig når han sier det så sent.

Lykke til:-)

Skrevet

tusen takk for svar alle sammen. ja det er akkurat det jeg tenker på, det som du sier magda73. ja jeg ble veldig såret. og vi bor 1t fra sykehuset. så det tar litt tid for han å komme om det skulle være noe.

Skrevet

Jeg håper du får han på bedre tanker:-) Det er en god invistering å bruke på de første 50-70 timene til barnet. Og det er nå gode ammerutiner skal etableres og en ny familie. Vi hadde det flott forrige gang.

Skrevet

ja jeg får satse på det. han kommer kanskje på bedre tanker når gutten har kommet ut og det hele blir mer virkelig.

Skrevet

Jeg ville absolutt hatt han med=) Og min kjære anbefaler det på det sterkeste.. sier det er vel verdt pengene.

Og hvis alt er bra kommer de bare å skjekker en gang i døgnet med mindre du ringer etter de, så det kan bli ganske ensomt... Og endel babyer sover mye de første døgnene... og selv om du har tv der så er det vannvittig kjedelig.. de gangene han var vekke i mer enn en time holdt jeg på å kjede meg ihjel;) Tiden går litt fortere når man er to=)

Også kan det være kjekt med hjelp til å løfte babyen opp i sengen når han skal ha mat om natten.. og byttes på..gjør litt vondt å reise seg selv=)

Skrevet

ja får håpe han kommer på bedre tanker. ellers får vi treffes igjen snart beama.. så kan gubben din flette inn i samtalen at det er verdt pengene. he he...

Skrevet

hehe.. ja.. det gjør han lett=)

men jeg satser på att du føder i helgen jeg=) holder en knapp på søndag=)

Skrevet

he he.. søndag er fint. får jo ikke føde på storken hvis jeg er mer enn 10 dager over termin. og jeg vil så gjerne føde på storken. skal på overtidskontroll på tirsdag. håper fødselen starter selv så jeg slipper å bli satt i gang.

Skrevet

ja.. er visst ikke noe godt å bli satt igang.. håper det skjer noe i helgen.. Sitter å venter på att det kommen en rød bil flygende over broen.. =)

Og jeg og ville valgt storken... stemningen er så mye bedre der... ville der jeg og med Andrea, men fikk ikke på grunn av seteleie=(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...