Gå til innhold

5mnd gammel baby og leggetid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle mammaer!

Når legger dere deres 5 mnd gamle babyer for kvelden? Her er siste hvil på dagen ferdig i 6-tida, har to hviler før det. Så vi har på pysj ca. ni, og legges halv ti. Da sover frøkna til kl åtte, avbrutt av et måltid i 5-tida.

Jeg syns dette fungerer veldig bra for oss, men blir litt frustrert når det virker som alle legger barna sine i 7-tida.....om jeg gjør dette så blir det jo morgen altfor tidlig....Prøvd å kutte ut den siste hvilen og legge litt før, men blir bare rot!

Nå skal det også sies at snuppa enda ikke klarer å finne søvnen selv. Føler dette begynner å haste. Har prøvd å ikke ta henne opp og bare roe henne i vogga, men ender med tre timers skrik.....TIPS???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa her blir 5mnd neste uke. Hun legger seg kl 19. Hun sover hele natten og våkner kl 07 morningen etter. Nå skal det nevnes at jeg er en "monstermamma" (hehe) og snuppa får både mme og grøt + fruktmos, så den lille magen hennes er nok litt mer full enn hva de babyene som fullammes er.. og det har jo innvirkning på nattesøvnen også.. du skrev ingenting om du ammer eller ikke, men isåfall så er det vel luksus at du bare må opp en gang iløpet av natten? ;) syntes det høres ut som snuppa de sover fint jeg....

Ang å finne søvnen selv: Her har det gått fint, med unntak av noen netter i starten.. Da brukte vi litt "triks" som å sette på en spilledåse, svinge litt på uroen som hang over sengen, synge osv osv..Snuppa her likte spilledåsen sin veldig godt.. kanskje det kan være ett tips? Prøve å sette på den, og gå ut av rommet..

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg legger gutten min mellom 18 og 19. Men bare fordi det er da han tar natten,da vi skulle få han til å finne søvnen selv begynte vi mellom 20 og 20.30, da det gikk i orden begynte han å bli trøtt tidligere og tidligere. Og det gikk ikke an å ta en liten lur i 18 tiden til slutt for da sov han som en stein. Så det der har han styrt selv,men han sover like lenge nå som da vi la han kl 20.30,nemli til 07 ca...

Når det gjelder å finne søvnen mannet jeg meg opp mange dager i forveien...Var forberedt på mye skriking,holdt han i hånden når han skrek. Første kvelden skrek han i vel en time,andre dagen ca 40 min tror jeg,tredje dagen husker jeg ikke helt,men ikke lenge...Så gikk det noen dager der han sutret litt da jeg forlot rommet...gav han ingen oppmerksomhet,ingen prat...gikk helt fint. NÅ er han mye tryggere,med en gang noen andre skal legge han og begynner å dulle og snakke blir det mye skriking.

At jenten din skriker i 3 timer var jo mye...men hs sa til meg at så lenge du vet at hun har tørr bleie,er mett,trett og ikke har ondt når du legger hun så er det bare å begynne=) holde henne i hånden---det er mitt råd hvertfall,sikkert mange måter å gjøre det på...

Lykke til uansett

Skrevet

Jenta mi er 4,5 mnd. Hun pleier å våkne etter siste luren sin klokken 18. Mellom 19.30 og 20.00 går vi på badet og så er det natta. Gir henne siste måltidet inne på soverommet med lyset av og etter det sovner hun med en gang. Hvis hun ikke sovner på fanget mitt så sovner hun veldig raskt i senga si. Vi hadde en periode der vi måtte vere veldig strenge med henne når det gjaldt å få henne til å sove selv. Tok henne bare opp når hun virkelig hylskrek, men ellers prøvde vi å bare roe henne i senga. Men ja...det ble noen timer med skriking. Hun gråt bare hun så senga si, og begynte å gråte på vei ut fra badet og inn på det mørke soverommet. Da skjønte hun at det var natt, og hun hadde ingen planer om å sove. Men etter et par uker ble ting mye bedre. Når er det sjelden hun gråter under legging. Gråter bare hvis hun er veldig trett eller veldig sulten.

Og jeg er visst litt monstermamma jeg også... Gir henne flaske med mme etter at jeg har ammet henne så hun er god og mett når hun legger seg. Sover godt til i 6-7 tiden. Og grøt gir jeg også, men den får hun til lunsj for hun sover så dårlig om natten hvis hun får den til kvelds.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...