Gå til innhold

Prevensjon etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere! Er ny her inne:)

Lillegutt er nå blitt 18 dager og i dag hadde vi hjemmebesøk av helsesøster. Alt vel med gullet, har lagt på seg 700 gr siden vi reiste fra sykehuset for to uker siden :)

Etter å ha snakket om diverse vaksiner o.l kom vi inn på dette med prevensjon. Helsesøster nevnte bl.a spiral, men jeg er av en eller annen grunn litt skeptisk... Noen med erfaringer?

Hva med den nye mini/p-pillen Cerazette? Er denne å anbefale? Kan man begynne på denne uten å ha fått menstruasjon tilbake?

Ikke at jeg føler jeg har behov for prevensjon riktig enda, ble klippet og sydd en god del, og ser for tiden for meg at sex er et tilbakelagt kapittel i livet mitt :( Livet skal ikke være bare enkelt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

La underlivet få gro litt så går det bra:) Og du for mange gjør det vondt med sex de førstre gangene etter fødsel (mange er ekstra anspent pga sying osv), men det går seg til:) Og husk glidemiddel.

Prevensjon etter fødsel for meg var :

- de første ukene/gangene kondom

- etter 10 uker horomonspiral

- etter 6 mnd cerazette

- etter 9 mnd kondom igjen

Som du skjønner reagerte jeg med bivirkninger på både hormonspiral og cerazette. Jeg blør lett av hormonell prevensjon og blødde hver dag med både spiralen og pillene.

Om man ikke har det problemet har jeg hørt at mange er fornøyd med begge delene. Jeg er nok litt ekstra uheldig på det området:)

Skrevet

Heisann!Jeg går på cerazette, og har ikke noen problemer med de! personlig syns jeg det er veldig greit å ta disse pillene, har de ved tannbørsten min, så da husker jeg de hver morgen!!! :)

Skrevet

Og ja, jeg begynte med de før jeg hadde fått tilbake mensen!!!

Skrevet

Jeg begynte på jasmin når gullet var 4 mnd gammel (jeg ammer enda), før det hoppet vi av i svingen (ikke det at vi hadde sex så veldig mange ganger disse to aktuelle mnd da.....hehe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...